Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
1.Η επιστήμη λέει για τον εγκέφαλο, πως όσο δουλεύει τόσο ανανεώνεται κι όσο εγκαταλείπεται τόσο μαραίνεται. Με όλα σχεδόν τα όργανα του σώματος συμβαίνει το ίδιο: με την αχρησία γίνονται ατροφικά και πεθαίνουν. Αλλά αυτό ισχύει ιδίως για τον εγκέφαλο.
2. Ως προς τον εγκέφαλο τα πορίσματα της επιστήμης διαφέρουν από την πίστη και τη φιλοσοφία.Η επιστήμη λέει πως ο εγκέφαλος δημιουργεί τις σκέψεις και την πνευματική ζωή, ενώ η πίστη και η φιλοσοφία λέει πως ο εγκέφαλος είναι απλώς ένα όργανο , όπως και τα άλλα όργανα του σώματος και δε δημιουργεί τις σκέψεις, αλλά τις συλλαμβάνει και τις συγκρατεί.
3.Η επιστήμη δεν μπορεί να κατανοήσει πώς συνεχίζεται η ζωή του ανθρώπου, αφού ο εγκέφαλος που τη δημιουργεί καταστρέφεται. Η πίστη και η φιλοσοφία λέει το αντίθετο. Ότι η αληθινή ζωή του πνεύματος αρχίζει μετά το θάνατο του σώματος.
4. Αυτή η μακρά εισαγωγή σε ένα μικρό δοκίμιο επάνω στη σοφία της μη-άνεσης είναι απαραίτητη για την κατανόηση του θέματος. Η πρώτη ιδέα λοιπόν είναι ότι η ενέργεια είναι ζωή , ενώ η αδράνεια είναι μαρασμός και θάνατος. Αυτή είναι μια καλή ιδέα για τη σοφία της μη-άνεσης, αφού η άνεση είναι ένα είδος αδράνειας. Η άνεση της σύγχρονης ζωής, στην οποία με μικρή προσπάθεια ή και χωρίς την παραμικρή προσπάθεια μας προσφέρονται όλα έτοιμα είναι αντίθετη στη σοφία της μη-άνεσης.
5. Παραθέτω από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιον, κεφ. ΙΔ΄, στ. 14-23 την πιο μυστηριώδη από όλο το ευαγγελικό κείμενο περικοπή. Αυτήν που αναφέρεται στο τέλος του κόσμου. Τα μυστικά λόγια του Κυρίου , πιστεύω ότι δεν είναι άσχετα με τη λησμονημένη , στις μέρες μας, σοφία της μη-άνεσης , καθώς αναφέρονται στην εποχή των έσχατων πραγμάτων: " Όταν ίδητε" ,λέγει ο Κύριος, " το "βδέλυγμα της ερημώσεως" το ρηθέν υπό Δανιήλ του προφήτου, εστώς όπου ου δει -ο αναγιγνώσκων νοείτω- τότε οι εν τη Ιουδαία φευγέτωσαν εις τα όρη, ο δε επί του δώματος μη καταβάτω εις την οικίαν μηδέ εισελθέτω άραι τι εκ της οικίας αυτού, και ο εις τον αγρόν ων μη επιστρεψάτω εις τα οπίσω άραι το ιμάτιον αυτού..."
(Κι όταν δείτε το "βδέλυγμα της ερημώσεως" , που προείπε ο προφήτης Δανιήλ, να στέκεται εκεί που δεν πρέπει - ο αναγνώστης ας καταλάβει- τότε όσοι βρεθούν στην Ιουδαία να φύγουν στα βουνά. Όποιος βρεθεί στο λιακωτό να φύγει χωρίς να μπει στο σπίτι του για να πάρει κάτι μαζί του. ΚΙ όποιος βρεθεί στο χωρά να μην επιστρέψει πίσω να πάρει το πανωφόρι του...).
6. (Παράβαλε τους κατοίκους της αρχαίας Νινευή, πόλεως εξακοσίων χιλιάδων κατοίκων, οι οποίοι είχαν πέσει στην έσχατη αδράνεια με τις υλικές ανέσεις τους . Πώς κατόρθωσαν να σωθούν απ΄ την καταστροφή που τους απειλούσε με το να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους και να βγουν απ΄ την αδράνειά τους νηστεύοντας , ακόμα και τα ζώα).
7.Δεν είμαστε ξένοι και πάροικοι, αλλά συμπολίτες των αγίων και οικείοι του Θεού. Είμαστε οικοδομημένοι επάνω στα θεμέλια των αποστόλων και προφητών, και έχουμε ακρογωνιαίο λίθο τον Ιησού Χριστό, γράφει ο Απόστολος Παύλος στην προς Εφεσίους Επιστολή του για να τους ενισχύσει στην πίστη. Τους θυμίζει δε πως ήταν πριν να πιστέψουν στο Χριστό. Τους λέει, ΄είσασταν κι εσείς άλλοτε πνευματικά νεκροί εξαιτίας των παραπτωμάτων και των αμαρτιών σας. Ζούσατε τότε σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού εδώ του κόσμου, υπακούοντας στον άρχοντα των πονηρών δυνάμεων που βρίσκονται ανάμεσα σε ουρανό και γη, στο σατανικό πνεύμα που εξακολουθεί να εξουσιάζει όσους δεν υπακούν στο Θεό." 8. Μέσα από τα λόγια αυτά του ευαγγελικού κειμένου μπορούμε να δούμε καθαρά ποια είναι τα πνευματικά όπλα που χρειαζόμαστε για να πολεμήσουμε την νέα καταφορά του κακού στην εποχή μας, η οποία απειλεί όχι μόνο την ελευθερία μας , αλλά και την ίδια μας την φυσική υπόσταση.
http://moschoblog.blogspot.com/2011/02/blog-post_10.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου