Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Η Ορθοδοξία είναι θεραπεία, δεν είναι θρησκεία. Το καθαρτικό στάδιο.

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

"Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύθητε"

Η Ορθοδοξία είναι θεραπεία της ψυχής (και του σώματος) σε τρία στάδια, το στάδιο της κάθαρσης, το στάδιο του φωτισμού και το στάδιο της θέωσης. Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία. Η Ορθοδοξία είναι θεραπεία.

Το καθαρτικό στάδιο αρχίζει και ολοκληρώνεται με το βάπτισμα.
Βαπτιζόμαστε στο θάνατο του Χριστού που πέθανε από τις αμαρτίες του κόσμου. Όπως ο Χριστός πέθανε από τις αμαρτίες του κόσμου, το ίδιο κι εμείς πεθαίνουμε για τις αμαρτίες μας. Βαπτιζόμαστε στο θάνατο του Χριστού και αναγεννώμαστε εκ πνεύματος και ύδατος ως καινούριοι άνθρωποι καθαροί από τους ρύπους του παλαιού ανθρώπου.

Η μυστηριακή (χωρίς επίγνωση) κάθαρση θα συνεχιστεί ως κατ΄ επίγνωση κάθαρση με την προσωπική μας συνέργεια και τη μετοχή μας στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, ιδίως στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Το στάδιο της καθάρσεως θα μπορούσε να ονομαστεί στάδιο της μετάνοιας. Ο στίχος του ψαλμού της μετανοίας περιγράφει αυτόν που πορεύεται στο στάδιο της κάθαρσης ως εξής: "Την ανομίαν μου εγώ γινώσκω και η αμαρτία μου ενώπιόν μου εστί δια παντός." (Την ανομία μου εγώ γνωρίζω και η αμαρτία μου είναι για πάντα μπροστά μου.)

Οι αμαρτίες μας είναι πάντα μπροστά μας, ακόμα κι αν έχουμε μετανοήσει, για να μην υπερηφανευόμαστε. Η υπερηφάνεια θα εμπόδιζε τη χάρη του Θεού. Οι αμαρτίες μας είναι για πάντα μπροστά μας, για να είμαστε ταπεινοί. Είναι μπροστά μας, αλλά χωρίς το δηλητήριό τους. Η μετάνοια αφαιρεί το δηλητήριο της αμαρτίας που μας αρρωσταίνει γιατί μας απαλλοτριώνει από το Θεό, από τους άλλους και από τον ίδιο τον εαυτό μας. Η οδός της καθάρσεως είναι η οδός δια της μετανοίας. "Εύρον καγώ την οδόν δια της μετανοίας, το αρχαίον κάλλος αναμορφώσασθε".

Το καθαρτικό στάδιο περιγράφουν τα λόγια "ελογίσθημεν ως πρόβατα σφαγής, κάθε μέρα θανατούμεθα." Θάνατο εννοεί τον θάνατο των επιθυμιών που είναι αντίθετες στις Εντολές του Θεού. Ή τα λόγια "σε μένα σταυρώθηκε ο κόσμος και εγώ σταυρώθηκα για τον κόσμο. Δεν ζω εγώ. Ζη σε μένα ο Χριστός."

http://moschoblog.blogspot.com/2011/04/blog-post_4704.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου