Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Όποιος μειώνει τα πάθη του νιώθει ελεύθερος και ευτυχισμένος

Ήταν, καλοκαίρι κι είχαν έλθει αρκετοί να δουν τον π. Παΐσιο και να ζητήσουν την συμβουλή του για διάφορα θέματα που τους απασχολούσαν. Κάποια στιγμή, άνοιξε η πόρτα του κελιού και εμφανίστηκε ο Γέροντας. Πλησίασε τους προσκυνητές και αφού ζήτησε συγνώμη, είπε ότι δεν θα μπορούσε να δεχτεί κανένα, επειδή ένιωθε μεγάλη εξάντληση και δεν είχε ακόμη συνέλθει από τη γρίπη που τον ταλαιπώρησε πριν από μια εβδομάδα.

Παρ’ όλα αυτά, στράφηκε προς το μέρος ενός προσκυνητή του και του είπε:

«Περάσατε με τη γυναίκα σου μεγάλη ταλαιπωρία (είχαν φθάσει στα πρόθυρα διαζυγίου). Μη φοβάσαι. Να ξέρεις ότι η ειρήνη θα βασιλέψει και πάλι στην οικογένεια σου. Να προσεύχεστε. Και να φροντίσεις κι εσύ να γίνεις πιο λογικός, γιατί είσαι πολύ αυστηρός και καταπιεστικός και προσπαθείς με το έτσι θέλω να επιβάλλεις τη γνώμη σου μέσα στην οικογένεια. Αυτό ο Θεός δεν το θέλει».

Κι ήταν ακριβώς έτσι…

Κάποιος άλλος (από τους πέντε εκ των επτά που περίμεναν), διηγείτο το εξής:

«Η αδελφή μου είχε περάσει μεγάλη μπόρα κι είχε φθάσει σε σημείο να καταρρεύσει ψυχικά. Επισκέφθηκα τον π. Παΐσιο και του ανέφερα το γεγονός, αλλά χωρίς να του εκθέσω κάποιες ιδιαίτερα προσωπικές λεπτομέρειες από τη ζωή της αδελφής μου, άγνωστες και σε μένα τον ίδιο.

Όποτε, ξαφνικά, ο Γέροντας μου είπε:

«Να πεις στην αδελφή σου να αγαπάει τον άνδρα της και να προσέχει, γιατί μπορεί να φθάσει μέχρι αυτοκτονίας». Μετέφερα στην αδελφή μου τα λόγια του Γέροντα, αλλά απέκρυψα τα περί αυτοκτονίας που μου είπε, φοβούμενος μήπως στην άσχημη ψυχολογική κατάσταση που βρισκόταν, ενισχύονταν μέσα της κάποιες ιδέες για ένα τέτοιο εγχείρημα. Έπειτα από λίγες ημέρες, η αδελφή μου αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει. Και σώθηκε ως εκ θαύματος.

(Τάσος Μιχαλάς, «Τέσσερις ώρες με τον π. Παΐσιο», εκδ. Επέκταση)

fdathanasiou.wordpress.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου