Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
1. Η εξουσία διώκει το Χριστό. Μπορεί να μας πει που οδηγεί τα παιδιά μας; Όλη η σοφία του κόσμου καταλήγει στην κατάσταση του νου που βλέπει παντού σκόνη και στάχτες,δηλαδή στην απελπισία και στην απόγνωση. Τα παιδιά μας έxουν ανάγκη από το αληθινό πρότυπο του ανθρώπου. Ποιο είναι το πρότυπο με το οποίο υποκαθιστούν το Χριστό οι εξουσιαστές;
2. Η πιο μεγάλη πρόοδος την οποία έκανε ο νους των αρχαίων Ελλήνων όσον αφορά το πρότυπο του ανθρώπου είναι η απάθεια των στωικών και η καρτερικότητα των επικουρείων. Ο επικούρειος είπε, να επιδιώκεις όχι να είσαι ευτυχισμένος, αλλά να αποφεύγεις τη δυστυχία. Ο στωικός είπε, το μόνο γνήσιο αγαθό που μπορεί να δώσει η ζωή σ΄έναν άνθρωπο είναι η ελεύθερη κατοχή της ίδιας του της ψυχής. Όλα τα αγαθά είναι ψέμματα.
3. Κι οι δυο αυτές φιλοσοφίες, που είναι το υψηλότερο σημείο όπου έφτασε ο νους των αρχαίων Ελλήνων, είναι φιλοσοφίες της απελπισίας. Αυτό που προτείνει η κάθε μία είναι ένας δρόμος σωτηρίας από την κατάσταση του νου, που βλέπει παντού σκόνη και στάχτες ως αποτέλεσμα της φύσης των πραγμάτων.(Ουίλιαμ Τζέϊμς, Οι παραλλαγές της θρησκευτικής εμπερίας, Εκδ.Πρίντα).
4. Υπάρχει άραγε ένας αιώνιος πραγματικός καθρέφτης όπου μπορεί κάθε άνθρωπος να βλέπει τον εαυτό του και να ξέρει που τον οδηγεί η οδός που ακολουθεί, τον οδηγεί στην πνευματική ωριμότητα, ολοκλήρωση και ελευθερία ή στην κατάσταση του νου που βλέπει παντού σκόνη και στάχτες, δηλαδή στην απόγνωση και στην απελπισία;
Αυτός ο πνευματικός καθρέφτης δόθηκε στον άνθρωπο τον γεννημένο εκ πνεύματος και ύδατος, δηλαδή στον χριστιανό μετά το βάπτισμά του. Είναι η προσευχή που μας παρέδωσε ο ίδιος ο Χριστός και που αρχίζει με τα λόγια "Πάτερ ημών". Στις γραμμές που ακολουθούν θα κάνουμε μια συνοπτική ερμηνείας της προσευχής αυτής από την σκοπιά του πνευματικού καθρέφτη του ανθρώπου.
5. Πάτερ ημών σημαίνει αδελφοσύνη και αλληλεγγύη. Όλοι οι άνθρωποι είναι παδιά του ουράνιου πατέρα τους και είναι αδελφοί μεταξύ τους. Τότε μόνο έχουμε καλή συνείδηση όταν θέλουμε να φερόμαστε στους άλλους σαν αδελφούς.
6.Αγιασθήτω το όνομά σου ελθέτω η βασιλεία σου σημαίνει διαρκής μνήμη του Θεού. Να μην ξεχνάμε ότι ο Θεός είναι άγιος και αγιάζει όλους τους ανθρώπους που βάζουν το θέλημά Του πάνω από το δικό τους θέλημα. Πώς θα συνεργαστούμε αλλιώς μεταξύ μας, για να φτάσουμε να έχουμε μια κοινωνία με μεγαλύτερη ελευθερία και ανθρωπιά;
7. Ελθέτω η βασιλεία σου ως εν ουρανώ και επί της γης σημαίνει ότι εκείνο που προέχει στη ζωή μας είναι το πνεύμα του Θεού και γι΄αυτό ζητάμε να ισχύουν οι πνευματικοί νόμοι πάνω από τις εγωιστικές επιθυμίες των ανθρώπων για να μην εκμεταλλεύονται οι ισχυροί τους αδυνάτους.
8. Το άρτον ημών τον επιούσιον δός ημίν σήμερον , σημαίνει ότι ο άνθρωπος αρκείται στις πραγματικές του ανάγκες. Είναι αρκετή η μέριμνα και η κακία της κάθε μέρας. Να έχουμε εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού.
9.Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημω΄ν, σημαίνει να ζητούμε από το Θεό να συγχωρήσει τις αμαρτίες μας και να συγχωρούμε και εμείς αυτούς που μας έφταιξαν.
10.Και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού, σημαίνει να μη μαθαίνουμε με χτυπήματα, αλλά να διδασκόμαστε με το λόγο του Θεού, ο οποίος θα μας καθαρίσει από το πονηρό.
http://moschoblog.blogspot.com/2011/01/blog-post_30.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου