Τρίτη, 3 Μαΐου 2016

Το τέλος του εφησυχασμού

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Καθένας που βαριέται, μπορεί με ευκολία να μιμηθεί κάτι, ιδίως αν αυτό πιστεύει ότι θα τον κάνει να είναι μοντέρνος, δηλαδή της μόδας και της προόδου.

Μερικοί μιμούνται ακόμα και την αθεϊα, αν και δεν την γνωρίζουν και θεωρούν υπεύθυνο τον Θεό για ό,τι τους συμβαίνει.

Άλλοι μιμούνται τους Παπικούς ή τους Προτεστάντες γιατί θεωρούν την Ορθοδοξία συντηρητική ή παλιομοδίτικη.

Δεν διακρίνουν την πίστη τους στο Θεό από την πίστη τους στα πολιτικά κόμματα ή στις ποδοσφαιρικές ομάδες:

Πιστεύουν πως εκδικούνται τον Θεό αν γίνουν άθεοι όπως εκδικούνται το κόμμα τους, αν δεν το ψηφίσουν.

Σ' αυτούς τους τύπους ανθρώπων, οι οποίοι ως φαίνεται πλεόναζαν στην Έφεσο, απευθύνει την επιστολή του ο Απόστολος Παύλος, γράφοντας επί λέξει: "Έγειραι ο καθεύδων και ανάστα εκ των νεκρών και επιφαύσει σοι ο Χριστός".

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης γράφει στην ερμηνεία του στην επιστολή αυτή τα εξής: "Κοιμώμενον και νεκρόν ονομάζει ο Παύλος εδώ τον εις τας αμαρτίας ευρισκόμενον χριστιανόν."

Ο Γιώργος Σεφέρης είπε πως ο ύπνος είναι αδιαφορία. Με αυτήν την ερμηνεία, το σημείο αυτό της επιστολής μπορεί να ερμηνευτεί "Ξύπνα ο αδιάφορος και σήκω από την νέκρα της αδιαφορίας σου".

Μια άλλη ερμηνεία του κοιμωμένου της επιστολής μπορεί να είναι ο εφησυχασμός. Οπότε η φράση μπορεί να αποδοθεί ως εξής: "Ξύπνα ο κοιμώμενος και σήκω από τον εφησυχασμό σου".

moschoblog.blogspot.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου