Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Η οικονομική τρομοκρατία στην Ελλάδα

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

«Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα»
(Λουκ. 10,18)

Μια ελληνική παροιμία λέει «όποιος σκάβει το λάκκο στον άλλον πέφτει ο ίδιος μέσα». Οι οικονομικοί τρομοκράτες σκάβουν τώρα το λάκκο στους Έλληνες και σύμφωνα με την παροιμία θα πέσουν οι ίδιοι μέσα. Ας έχουν, λοιπόν, υπόψη τους οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι και όσοι γενικά ντόπιοι και ξένοι αποθαρρύνουν τώρα τους Έλληνες με την οικονομική τρομοκρατία τους, ότι η αποθάρρυνση προκαλεί την ανατροπή της. Όχι βέβαια μόνο, γιατί το λέει η παροιμία , αλλά και γιατί το λέει η καρδιά των Ελλήνων και το σπουδαιότερο, γιατί είναι γραμμένο στον Λόγο του Θεού. Άρα δεν είναι ανάγκη να πάμε μακριά για να δούμε πώς θα γίνει αυτό.
Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο στην αποθάρρυνση συμβαδίζει ο Ιησούς, όπως προς Εμμαούς και καθιστά έγκυρες ελπίδες που μοιάζουν τελείως παράλογες.

Ο σύγχρονος Γάλλος φιλόσοφος Ρενέ Ζιράρ, στο βιβλίο του «Η αρχαία οδός των ασεβών» παρατηρεί τα εξής: «Ο λόγος του Θεού αστράφτει σαν φως, ψυχρά και αμείλικτα ορθολογικό, με μια έννοια, και εντελώς το αντίθετο ταυτόχρονα, απαράδεκτο για τα μάτια του κόσμου, τρελό, αυτοδιαψευδόμενο, αφού μιλάει για το Χριστό, αφού ο Χριστός μιλάει μέσω αυτού, αφού καθιστά πραγματικά έγκυρες, ελπίδες που μοιάζουν τελείως παράλογες και στις μέρες μας μάλιστα από τις πιο ένοχες. Δεν υποδηλώνει μήπως ότι όλες οι αληθινές επιθυμίες μας θα εκπληρωθούν ταυτόχρονα;»

Πώς να νικήσουμε, πώς να μετατρέψουμε την ήττα σε νίκη, όταν ο εχθρός κατέχει όλα τα όπλα εναντίον μας και εμείς δεν έχουμε τίποτα; Είναι όντως έτσι τα πράγματα;

Τι σημαίνουν τα λόγια «είδα το Σατανά (τον αιώνιο αντίπαλο, αυτόν που όλα τα εμπόδια ενάντια στη δημιουργία του Θεού είναι δικά του, το αρχαίο κακό) να πέφτει σαν αστραπή στη γη»; Τι άλλο μπορεί να σημαίνουν παρά ότι όλος ο κόσμος μπορεί να δει ότι η «νίκη» του εχθρού είναι πρόσκαιρη και ότι ο εχθρός κι αυτοί που γίνονται με τη θέλησή τους δούλοι του δεν θα προλάβουν να τη χαρούν;

Όντως είμαστε παντελώς ανυπεράσπιστοι απέναντι στην επιβουλία του εχθρού;
Ο σκεπτικισμός αυτών που δεν πιστεύουν στην υπεροχή του πνεύματος συγκεντρώνεται σ΄ αυτήν εδώ την πρόταση, η οποία υπήρξε και το πολιτικό σύστημα της άθεης Αριστεράς: «Τι είναι το πνεύμα; Τρώγεται;» Με άλλα λόγια η πρόταση αυτών που ακολουθούν αυτήν την ιδέα είναι: «Ταϊστε μας, λοιπόν, και κάντε μας δούλους».

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό υπάρχει στο Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο ισχύει για όλες τις εποχές και «γιώτα έν» καθώς είπε ο Κύριος Ιησούς, δεν αλλάζει στους αιώνες των αιώνων. Τα λόγια «ουκ επ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος» σημαίνουν ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει όπως το ζώο ζει μόνο με την τροφή. Ότι αυτό που προέχει είναι το πνεύμα μαρτυρούν όχι μόνο το Ευαγγέλιο, τα έργα των Πατέρων της Εκκλησίας, ο βίος των αγίων και των μαρτύρων, αλλά και σύγχρονοι δημιουργοί ανάμεσα στους μεγαλύτερους του κόσμου, ποιητές, συγγραφείς, φιλοσόφους σκηνοθέτες. Σύγχρονοι μεγάλοι δημιουργοί στηρίζουν με το έργο τους την πίστη στην υπεροχή του πνεύματος.

Αξίζει να δεις τις ταινίες «Ο μεθυσμένος άγγελος» του Κουροσάβα, η «Θυσία» του Ταρκόφσκι, η «Τυφλή ελπίδα» του Τζων Φυρς για τα φριχτά βασανιστήρια που υπέστησαν επί τέσσερα χρόνια στο Λίβανο, ως όμηροι Ισλαμιστών Φονταμενταλιστών ο Ιρλανδός Μπράϊαν Κιένναν και ο Άγγλος δημοσιογράφος Τζων Μακάρθυ. (Ολόκληρο το βιβλίο μου «Ο Θεός του Θερισμού» είναι γραμμένο για τους σκηνοθέτες αυτούς, για τον Ακίρα Κουροσάβα, τον Αντρέϊ Ταρκόφσκι, τον Ίγκμαρ Μπέργκμαν, τον Ράϊνερ Βέρνερ Φασμπίντερ, τον Γκαμπριέλε Μουτσίνο, τον Τζιμ Τζάρμους, τον Νικήτα Μιχάλκοβ κ.α.).

Το καίριο ερώτημα που προβάλλει στον καθένα από εμάς τώρα είναι τί να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε την επιβουλία που απειλεί τη ζωή μας είτε ως πρόσωπα είτε ως λαός και ως έθνος. Πρέπει να ξέρουμε ποιος είναι ο εχθρός και ποια είναι η απειλή του. Γνωρίζουμε ότι όλα τα εμπόδια προέρχονται από τον ίδιο το Σατανά, που απειλεί την ύπαρξη του ανθρώπου και της δημιουργίας με την ανυπαρξία. Πρέπει να ξέρουμε επίσης, είναι άλλωστε φανερό σε όλους , ότι διαθέτει όλα τα μέσα για να μας πολεμήσει αλλά δεν διαθέτει το όπλο εκείνο με το οποίο θα μας αναγκάσει να παραδοθούμε με τη θέλησή μας. Ο Σατανάς γνωρίζει καλύτερα από εμάς, ότι κανένας δεν γίνεται δούλος, εάν έχει το πνεύμα του ελεύθερο. Οι δούλοι γίνονται δούλοι με τη θέλησή τους.

Με τα σημερινά δεδομένα ο Διάβολος "απειλεί" το Θεό με την ανυπαρξία. Τον άνθρωπο, αν δεν τον ταίζεις γίνεται δούλος. Άρα δεν έχει ελεύθερο πνεύμα και δεν διαφέρει από το ζώο. Όποιος ελέγχει τον πλούτο ελέγχει και τους ανθρώπους. Εκατόν σαράντα πόλεμοι έγιναν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αν οι άνθρωποι με τη φτώχεια και την ανέχεια δεν αγωνίζονταν να διατηρήσουν την ελευθερία τους και ήταν ικανοποιημένοι να ζούν όπως τα ζώα με μόνο την τροφή, δεν θα υπέφεραν τα πάνδεινα με τους πολέμους. Ο άνθρωπος δίνει μεγαλύτερη αξία στην ανώτερη ζωή και όχι στην καθημερινή μιζέρια. Προσπαθεί να ζει την κάθε μέρα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να την ξεπεράσει.

«Και βέβαια θα πεθάνουμε. Μα όχι τώρα ακριβώς», λέει ο Αυγουστίνος. Η ζωή μας είναι αυτό το «τώρα ακριβώς». Και ως προς αυτό το «τώρα ακριβώς» είμαστε ελεύθεροι. Δεν μπορεί κανείς να μας κάνει δούλους του, αν δεν παραδοθούμε από μόνοι μας, γιατί κανείς εκτός απ΄ το Θεό, δεν ξέρει το πνεύμα μας κι αφού δεν το ξέρει το πνεύμα μας δεν μπορεί να το υποδουλώσει.

Γράφοντας προσπαθούμε να απαντήσουμε στο καίριο ερώτημα, πως θα μετατρέψουμε , με τη βοήθεια του Θεού, την ήττα σε νίκη, για την οποία είμαστε απολύτως βέβαιοι! Είναι ένα ερώτημα που γεννάται μέσα στον καθένα από μας. «Μη φοβάστε» μας λέει ο Κύριος Ιησούς «εγώ νίκησα τον κόσμο». «Είδα το Σατανά να πέφτει σαν αστραπή στη Γη.
http://lagouvardospot.blogspot.com/2010/12/blog-post_24.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου