Μεγάλη και φοβερή είναι αυτή η εντολή του Χριστού. Όλοι μας, αρχίζοντας από μένα, συνεχώς κρίνουμε και κατακρίνουμε ο ένας τον άλλον και γι’ αυτό θα δώσουμε λόγο στη Φοβερά Κρίση του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Θα μας κρίνει Αυτός διότι και εμείς κρίνουμε τους άλλους, ψάχνουμε να βρούμε στον πλησίον μας το παραμικρό σφάλμα ενώ τις δικές μας αμαρτίες δεν τις βλέπουμε και ούτε θέλουμε να τις σκεφτόμαστε.
Ο άγιος απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή του λέει το εξής: «Διό αναπολόγητος ει, ω άνθρωπε πας ο κρίνων εν ω γαρ κρίνεις τον έτερον, σεαυτόν κατακρίνεις· τα γαρ αυτά πράσσεις ο κρίνων, οίδαμεν δε ότι το κρίμα του Θεού έστι κατά αλήθειαν επί τους τα τοιαύτα πράσσοντας. Λογίζη δε τούτο, ω άνθρωπε ο κρίνων τους τα τοιαύτα πράσσοντας και ποιών αυτά, ότι συ εκφεύξη το κρίμα του Θεού» (Ρωμ. 2, 1-3).
Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012
Ντρέπεται να αναφέρει τον εκκλησιασμό ο αρχιεπίσκοπος;
Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εξέφρασε την αντίθεσή του, τονίζοντας πως «ασχολούμαστε όλο με αριθμούς και ξεχνάμε την ψυχή μας» και αναρωτήθηκε:
«Πότε οι έμποροι θα δουν τα παιδιά τους, πότε θα δουν τις οικογένειές τους, πότε θα ξεκουραστούν και θα πάρουν δύναμη;».
Ο (προοδευτικός) αρχιεπίσκοπος απέφυγε να αναφέρει το βασικό επιχείρημα που ακούστηκε σε όλες τις ευρωπαικές χώρες όπου τέθηκε θέμα κατάργησης της Κυριακής αργίας:
«Πότε οι έμποροι θα δουν τα παιδιά τους, πότε θα δουν τις οικογένειές τους, πότε θα ξεκουραστούν και θα πάρουν δύναμη;».
Ο (προοδευτικός) αρχιεπίσκοπος απέφυγε να αναφέρει το βασικό επιχείρημα που ακούστηκε σε όλες τις ευρωπαικές χώρες όπου τέθηκε θέμα κατάργησης της Κυριακής αργίας:
Περιφάνεια και Υπερηφάνεια
Περάσαμε τις διάφορες φάσεις αρνητικών συναισθημάτων και τώρα ως θεατές παρακολουθούμε την εικονική πραγματικότητα με συναισθήματα αποστροφής και «ήρεμης οργής»! Είναι η διπλή πραγματικότητα, η ψεύτικη και η αληθινή! Αρχίζουμε να διαλέγουμε πλευρά, οι μάσκες πέφτουν, ξεχωρίζουν τα ξερά από τα χλωρά….
Υπάρχουν δύο λέξεις, περιφάνεια (όπως επιφάνεια) και υπερηφάνεια ή υπεραφάνεια. Η πρώτη σημαίνει το περίβλεπτο (αυτό που φαίνεται γύρω -γύρω), το ευδιάκριτο, το απολύτως φανερό και άρα φωτεινό, καθαρό, ο περιφανής ή περίφανος άνθρωπος.
Υπάρχουν δύο λέξεις, περιφάνεια (όπως επιφάνεια) και υπερηφάνεια ή υπεραφάνεια. Η πρώτη σημαίνει το περίβλεπτο (αυτό που φαίνεται γύρω -γύρω), το ευδιάκριτο, το απολύτως φανερό και άρα φωτεινό, καθαρό, ο περιφανής ή περίφανος άνθρωπος.
Ο Πλούταρχος γράφει για τις «συμφορές του δανεισμού»
Οικονομικά προβλήματα της αρχαιότητας -που μοιάζουν ωστόσο επίκαιρα- πραγματεύεται ο Πλούταρχος στο έργο του «Περί του μη δανίζεσθαι».
«Ο δανεισμός είναι πράξη υπέρτατης αφροσύνης και μαλθακότητας»! Το είπε ο Πλούταρχος τον 1ο μ.Χ. αιώνα και να που έφθασε η στιγμή να εκτιμηθούν οι λόγοι του. «Εχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν σου λείπουν. Δεν έχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν θα ξεπληρώσεις το χρέος σου», προβλέπει ο μεγάλος συγγραφέας της αρχαιότητας και ας βγει κάποιος να αντιπαραθέσει, ότι δεν έχει δίκιο...
«Ο δανεισμός είναι πράξη υπέρτατης αφροσύνης και μαλθακότητας»! Το είπε ο Πλούταρχος τον 1ο μ.Χ. αιώνα και να που έφθασε η στιγμή να εκτιμηθούν οι λόγοι του. «Εχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν σου λείπουν. Δεν έχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν θα ξεπληρώσεις το χρέος σου», προβλέπει ο μεγάλος συγγραφέας της αρχαιότητας και ας βγει κάποιος να αντιπαραθέσει, ότι δεν έχει δίκιο...
Άμωμοι εν οδώ ...
Δια χειρός Χρυσάνθης |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)