Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Ο Θεός έπλασε τη δημιουργία καλή. Ο άνθρωπος είναι ωραίος όταν είναι αληθινός. Το πρότυπο του αληθινού ανθρώπου είναι ο Θεάνθρωπος Ιησούς. Ο άνθρωπος είναι εικόνα του Θεού. Σε έναν από τους πιο αισθητικά καλλιεργημένους λαούς του κόσμου, στους Έλληνες, έχει αποκαλυφθεί όχι μόνο η δύναμη και η σοφία του Κυρίου, αλλά και η ομορφιά. Το ωραίο για τους Έλληνες δεν είναι ένα απλό διακοσμητικό στοιχείο.
Το ωραίο στους Έλληνες είναι η δύναμη που ανανεώνει τον κόσμο, τον εξανθρωπίζει και τον φυλάει απ΄ τη φθορά. Ο κόσμος δεν είναι τερατώδης. Η ζωή είναι στα μέτρα του ανθρώπου. Οι αστροφυσικοί επιστήμονες στην εποχή μας διαπιστώνουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο. Η ομορφιά στο σώμα και στο πνεύμα του ανθρώπου ελκύει τις ευεργετικές δυνάμεις της φύσης (το όμοιο ελκύει το όμοιο). Δείτε τις λειτουργίες του σώματος όταν ο άνθρωπος παραδίδεται σε κάτι που δεν είναι ωραίο, σε ένα πάθος της ψυχής, στο θυμό π.χ. Δείτε την εικόνα ενός λαού όταν η κοινωνική, οικονομική, πολιτική, θρησκευτική ζωή δεν είναι ωραία από ηθική άποψη.
Δευτέρα 30 Μαΐου 2011
Ο γάμος σαν ιερολογία ή «Μυστήριο»
«Το μυστήριον τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν».
Στο 5ο κεφάλαιο της προς Εφεσίους επιστολής, ανακαλύπτουμε το διαφορετικό νόημα του Χριστιανικού γάμου, το στοιχείο εκείνο, που δεν μπορεί να υποβιβαστεί ούτε σε Ιουδαϊκό ωφελιμισμό ούτε σε Ρωμαϊκό νομικισμό -την δυνατότητα και υπευθυνότητα που προσφέρεται στους δύο συζύγους για να μεταμορφώσουν την «συμφωνία» τους σε μια πραγματικότητα της Βασιλείας του Θεού.
Κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι μέλος μιας γήινης κοινωνίας, ένας πολίτης της χώρας του και ένα μέλος της οικογένειας του. Δεν μπορεί να αποφύγει τις ανάγκες της υλικής του ύπαρξης και πρέπει να εκπληρώνει τις κοινωνικές του υποχρεώσεις. Το Ευαγγέλιο δεν αρνείται τις ανθρώπινες υπευθυνότητες για τον κόσμο και την ανθρώπινη κοινωνία. Η αληθινή χριστιανοσύνη ποτέ δεν προσκάλεσε σε μια άρνηση του κόσμου. Ακόμη κι οι μοναχοί προσφέρουν μια ιδιόρρυθμη υπηρεσία στον κόσμο με το να αρνούνται όχι την ύπαρξή του και τη σημασία του, αλλά την πρόθεσή του να κυριαρχεί στον άνθρωπο και να περιορίζει την ελευθερία του. Η κλήση του άνθρωπου -το «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» του Θεού σ’ αυτόν- είναι πριν απ’ οτιδήποτε άλλο μια οριοθέτηση, μια «θειότητα», μια ελεύθερη χρήση των δημιουργικών του δυνατοτήτων. Είναι ο πόθος του για το απόλυτο Καλό, για τις ύψιστες μορφές ωραιότητας, για αληθινή αγάπη, για την πιθανότητα της πραγματικής βίωσης αυτής της καλοσύνης. Γιατί αυτός ο ίδιος ο Θεός είναι αυτή η καλωσύνη, η ωραιότητα, η αγάπη και Αυτός ο ίδιος αγαπά τον άνθρωπο. Προς Αυτόν μπορεί ο άνθρωπος να απευθύνεται. Τη δική Του φωνή μπορεί να ακούσει και τη δική Του αγάπη μπορεί να γευτεί. Για το χριστιανό ο Θεός δεν είναι μια ιδέα για να κατανοηθεί, αλλά ένα Πρόσωπο για να το συναντήσει.
Στο 5ο κεφάλαιο της προς Εφεσίους επιστολής, ανακαλύπτουμε το διαφορετικό νόημα του Χριστιανικού γάμου, το στοιχείο εκείνο, που δεν μπορεί να υποβιβαστεί ούτε σε Ιουδαϊκό ωφελιμισμό ούτε σε Ρωμαϊκό νομικισμό -την δυνατότητα και υπευθυνότητα που προσφέρεται στους δύο συζύγους για να μεταμορφώσουν την «συμφωνία» τους σε μια πραγματικότητα της Βασιλείας του Θεού.
Κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι μέλος μιας γήινης κοινωνίας, ένας πολίτης της χώρας του και ένα μέλος της οικογένειας του. Δεν μπορεί να αποφύγει τις ανάγκες της υλικής του ύπαρξης και πρέπει να εκπληρώνει τις κοινωνικές του υποχρεώσεις. Το Ευαγγέλιο δεν αρνείται τις ανθρώπινες υπευθυνότητες για τον κόσμο και την ανθρώπινη κοινωνία. Η αληθινή χριστιανοσύνη ποτέ δεν προσκάλεσε σε μια άρνηση του κόσμου. Ακόμη κι οι μοναχοί προσφέρουν μια ιδιόρρυθμη υπηρεσία στον κόσμο με το να αρνούνται όχι την ύπαρξή του και τη σημασία του, αλλά την πρόθεσή του να κυριαρχεί στον άνθρωπο και να περιορίζει την ελευθερία του. Η κλήση του άνθρωπου -το «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» του Θεού σ’ αυτόν- είναι πριν απ’ οτιδήποτε άλλο μια οριοθέτηση, μια «θειότητα», μια ελεύθερη χρήση των δημιουργικών του δυνατοτήτων. Είναι ο πόθος του για το απόλυτο Καλό, για τις ύψιστες μορφές ωραιότητας, για αληθινή αγάπη, για την πιθανότητα της πραγματικής βίωσης αυτής της καλοσύνης. Γιατί αυτός ο ίδιος ο Θεός είναι αυτή η καλωσύνη, η ωραιότητα, η αγάπη και Αυτός ο ίδιος αγαπά τον άνθρωπο. Προς Αυτόν μπορεί ο άνθρωπος να απευθύνεται. Τη δική Του φωνή μπορεί να ακούσει και τη δική Του αγάπη μπορεί να γευτεί. Για το χριστιανό ο Θεός δεν είναι μια ιδέα για να κατανοηθεί, αλλά ένα Πρόσωπο για να το συναντήσει.
Τεράστιο σκάνδαλο η πώληση του ΟΤΕ. Ποιός το είπε; Θα σοκαριστείτε…
Γιατί λαμόγιο δεν γεννιέσαι. Σε κάνουν οι κόπανοι οι ψηφοφόροι!
Επίσκεψη στο Μέγαρο του ΟΤΕ (κλικ)
ΠΑΣΟΚ — Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισκέφθηκε σήμερα το Μέγαρο του ΟΤΕ, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με το Προεδρείο της ΟΜΕ-ΟΤΕ και τους εργαζόμενους.
Κατά την συνάντησή του με τους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, είπε τα εξής:
“Φίλες και φίλοι, βρίσκομαι εδώ, και βρισκόμαστε όλοι εδώ, για να διατρανώσω τη δική μου προσωπική βούληση, αλλά και τη βούληση ολόκληρου του Κινήματος, να παλέψουμε μαζί σας, να κάνουμε κάθε τι που μπορούμε, για να σταματήσουμε την εξέλιξη μιας σύγχρονης τραγωδίας. Διότι περί τραγωδίας μιλάμε, όταν συζητάμε για τον τρόπο με τον οποίο σήμερα, αυτή η κυβέρνηση χειρίζεται τον δημόσιο πλούτο και ειδικότερα τον ΟΤΕ.
Επίσκεψη στο Μέγαρο του ΟΤΕ (κλικ)
ΠΑΣΟΚ — Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισκέφθηκε σήμερα το Μέγαρο του ΟΤΕ, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με το Προεδρείο της ΟΜΕ-ΟΤΕ και τους εργαζόμενους.
Κατά την συνάντησή του με τους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, είπε τα εξής:
“Φίλες και φίλοι, βρίσκομαι εδώ, και βρισκόμαστε όλοι εδώ, για να διατρανώσω τη δική μου προσωπική βούληση, αλλά και τη βούληση ολόκληρου του Κινήματος, να παλέψουμε μαζί σας, να κάνουμε κάθε τι που μπορούμε, για να σταματήσουμε την εξέλιξη μιας σύγχρονης τραγωδίας. Διότι περί τραγωδίας μιλάμε, όταν συζητάμε για τον τρόπο με τον οποίο σήμερα, αυτή η κυβέρνηση χειρίζεται τον δημόσιο πλούτο και ειδικότερα τον ΟΤΕ.
Πραξικοπήματα στην Ελλάδα "ονειρεύονται" οι Τούρκοι
Αναπαραγωγή της είδησης που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα Bild περί κινδύνου πραξικοπήματος στην Ελλάδα έκανε η τουρκική εφημερίδα Hurriyet.
Πιο συγκεκριμένα πριν από μερικές ημέρες η γερμανική εφημερίδα δημοσίευσε την είδηση σύμφωνα με την οποία, μελέτη της αμερικανικής CIA για την Ελλάδα αναφέρει ότι τα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση πιθανόν να οδηγήσουν την χώρα σε επικίνδυνες καταστάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν στρατιωτικό πραξικόπημα.
Όπως επισημαίνει η τουρκική εφημερίδα η οποία επικαλείται το γερμανικό δημοσίευμα η Ελλάδα κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπη με κλιμακούμενη έξαρση βίας, διαδηλώσεις και αντίδραση του λαού, που η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορεί να ελέγξει. Εάν η κατάσταση ξεφύγει από τον έλεγχο της κυβέρνησης, πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα της Bild, η τουρκική εφημερίδα επισημαίνει την πιθανότητα στρατιωτικού πραξικοπήματος.
Πιο συγκεκριμένα πριν από μερικές ημέρες η γερμανική εφημερίδα δημοσίευσε την είδηση σύμφωνα με την οποία, μελέτη της αμερικανικής CIA για την Ελλάδα αναφέρει ότι τα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση πιθανόν να οδηγήσουν την χώρα σε επικίνδυνες καταστάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν στρατιωτικό πραξικόπημα.
Όπως επισημαίνει η τουρκική εφημερίδα η οποία επικαλείται το γερμανικό δημοσίευμα η Ελλάδα κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπη με κλιμακούμενη έξαρση βίας, διαδηλώσεις και αντίδραση του λαού, που η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορεί να ελέγξει. Εάν η κατάσταση ξεφύγει από τον έλεγχο της κυβέρνησης, πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα της Bild, η τουρκική εφημερίδα επισημαίνει την πιθανότητα στρατιωτικού πραξικοπήματος.
Αποκλειστικό: Η λύση έχει βρεθεί για το Ελληνικό πρόβλημα
«Εμείς είμαστε έτοιμοι, περιμένουμε τώρα την Ελλάδα», μας είπε η καλύτερη πηγή στις Βρυξέλλες. Αυτό σημαίνει ότι έχει επέλθει συμφωνία Γερμανών-Αμερικανών για ένα σύνθετο πακέτο «στήριξης» και πολιτικής παρέμβασης στο εσωτερικό της χώρας, που εμπεριέχει ήπια αναδιάρθρωση (σύνθετη επιμήκυνση, επαναγορά ομολόγων σε οικιοθελή βάση κλπ.) με παράλληλη σημαντική υποστήριξη με κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για στοχευόμενη ανάπτυξη. Στόχος είναι η μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ, ώστε να εμφανιστεί βιώσιμο, με παράλληλο ισοσκελισμό της μείωσης της κατανάλωσης από σταδιακή αύξηση του επενδυμένου κεφαλαίου από ευρωπαϊκούς κυρίως πόρους.
2.500 Ευρώ για να παρουσιάσει, ο αδελφός του Πρωθυπουργού, το συγγραφικό του έργο στο Μόλυβο Λέσβου!
Με απόφασή της η Υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή εγκρίνει δαπάνη 2.500 Ευρώ ώστε να παρουσιάσει ο αδελφός του Πρωθυπουργού Νίκος Παπανδρέου το συγγραφικό του έργο.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Μόλυβο στις 2/06/2011.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δαπάνη έχει ωραίο περιτύλιγμα... «στο πλαίσιο του προγράμματος των πολιτιστικών ανταλλαγών μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και του Πανεπιστημίου του Southern Maine, στην οποία ο κ. Ν.Παπανδρέου θα παρουσιάσει το συγγραφικό του έργο, κατόπιν προσκλήσεως από το παραπάνω Πανεπιστήμιο.»
Προσέξτε τώρα πως τεκμηριώνεται η παρουσία του Νίκου Παπανδρέου στη Λέσβο:
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Μόλυβο στις 2/06/2011.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δαπάνη έχει ωραίο περιτύλιγμα... «στο πλαίσιο του προγράμματος των πολιτιστικών ανταλλαγών μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και του Πανεπιστημίου του Southern Maine, στην οποία ο κ. Ν.Παπανδρέου θα παρουσιάσει το συγγραφικό του έργο, κατόπιν προσκλήσεως από το παραπάνω Πανεπιστήμιο.»
Προσέξτε τώρα πως τεκμηριώνεται η παρουσία του Νίκου Παπανδρέου στη Λέσβο:
Το αβασίλευτο πολίτευμα του Παλαιολόγου
«Το δε την πόλιν σοι δούναι ούτ’ εμόν εστίν, ούτ’ άλλου των κατοικούντων εν ταύτη. Κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών». Μ' αυτά τα λόγια απάντησε ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, αυτοκράτωρ των Ελλήνων, προς τον «δυσσεβή αμυρά» Μωάμεθ Β΄ όταν ο τελευταίος του ζητούσε το πετράδι του υπερχιλιετούς βυζαντινού στέμματος, την Βασιλεύουσα. Λέγοντας το αυτονόητο, το διαχρονικό σύμβολο του μαχόμενου Ελληνισμού εξασφάλισε αιώνια σταθερότητα στον θρόνο του. Η Πόλη δεν ήταν δική του για να την προσφέρει στον πλιατσικολόγο Μωάμεθ Β΄. Η Πόλη δεν ανήκε καν στους κατοίκους της. Ο Παλαιολόγος, με τούτη τη σοφή φράση όρισε μια και καλή πως υποχωρήσεις στα ζητήματα της πατρίδας δεν μπορούν να γίνουν από κυβερνήτες που σέβονται το αξίωμά τους. Μνημόνια με τον εχθρό δεν υπογράφονται από εκείνους που αξίζουν θέση στη συλλογική μνήμη. Οι πόλεις, τα κράτη, τα έθνη δεν ανήκουν στους ζωντανούς. «Συνιδιοκτήτες» είναι οι αγέννητοι και οι νεκροί. Εκείνοι που έρχονται για να μεγαλώσουν ό,τι άφησαν πίσω τους εκείνοι που έφυγαν.
ΗΠΑ: «Γονέας 1 και «Γονέας 2» αντί του «Πατέρας και Μητέρα» στις νέες αιτήσεις για διαβατήρια
Αντίο, μαμά και μπαμπά. Γεια σας, Γονέα 1 και Γονέα 2...
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποφάσισε να αλλάξει τα έντυπα των αιτήσεων των αμερικάνικων διαβατηρίων κάνοντάς τα "ουδέτερα από άποψη φύλου" με την άρση των αναφορών για τη μητέρα και τον πατέρα, όπως αναφέρουν αξιωματούχοι, προς όφελος της γλώσσας με την οποία περιγράφει κάποιος τους γεννήτορές του κάπως λιγότερο τρυφερά.
Η αλλαγή έρχεται «ως αναγνώριση των διαφόρων ειδών οικογενειών», σύμφωνα με μια δήλωση που εκδόθηκε λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με αναφορά του Fox News.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποφάσισε να αλλάξει τα έντυπα των αιτήσεων των αμερικάνικων διαβατηρίων κάνοντάς τα "ουδέτερα από άποψη φύλου" με την άρση των αναφορών για τη μητέρα και τον πατέρα, όπως αναφέρουν αξιωματούχοι, προς όφελος της γλώσσας με την οποία περιγράφει κάποιος τους γεννήτορές του κάπως λιγότερο τρυφερά.
Η αλλαγή έρχεται «ως αναγνώριση των διαφόρων ειδών οικογενειών», σύμφωνα με μια δήλωση που εκδόθηκε λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με αναφορά του Fox News.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)