«Περισσότερο από κάθε άλλο χρειαζόμαστε την ταπεινοφροσύνη για να είμαστε έτοιμοι σε κάθε λόγο που ακούμε να λέμε, συγχώρεσέ με. Γιατί με την ταπεινοφροσύνη όλες οι παγίδες του εχθρού καταστρέφονται. Είναι μεγάλη η αρετή της ταπεινοφροσύνης γιατί και με μόνη αυτή οι άγιοι μπήκαν στον Παράδεισο. Ας ταπεινωθούμε λίγο και εμείς και θα σωθούμε».
Αββάς Δωρόθεος
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012
Η φαιοκόκκινη, πορτοκαλί, πράσινη και μαύρη πολιτική βία και ο βιασμός της Δημοκρατίας
Του Σάββα Καλεντερίδη
Ενώ βρισκόμαστε στο κατώφλι κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον της Ευρωζώνης, που θα καθορίσουν όχι μόνο το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και ολόκληρης της Γηραιάς Ηπείρου και ενώ η κυβέρνηση πελαγοδρομεί μέσα σε έναν κυκεώνα παθογενειών, αντιφάσεων και προβλημάτων να πράξει τα δέοντα, για να μην μας «τραβήξει την μπρίζα» η Ευρωπαϊκή Ένωση στην προσεχή σύνοδο κορυφής, πράγμα που θα επιφέρει την έξοδο της Ελλάδος από το Ευρώ, το πολιτικό σύστημα και το κράτος συνταράζονται από το ζήτημα της και της πολιτικής βίας και ανομίας, που λαμβάνει διαστάσεις που οδηγούν στην κατάλυση του κράτους και της Δημοκρατίας.
Ενώ βρισκόμαστε στο κατώφλι κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον της Ευρωζώνης, που θα καθορίσουν όχι μόνο το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και ολόκληρης της Γηραιάς Ηπείρου και ενώ η κυβέρνηση πελαγοδρομεί μέσα σε έναν κυκεώνα παθογενειών, αντιφάσεων και προβλημάτων να πράξει τα δέοντα, για να μην μας «τραβήξει την μπρίζα» η Ευρωπαϊκή Ένωση στην προσεχή σύνοδο κορυφής, πράγμα που θα επιφέρει την έξοδο της Ελλάδος από το Ευρώ, το πολιτικό σύστημα και το κράτος συνταράζονται από το ζήτημα της και της πολιτικής βίας και ανομίας, που λαμβάνει διαστάσεις που οδηγούν στην κατάλυση του κράτους και της Δημοκρατίας.
Ενάντια στην αθλιότητα!
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Όχι στην αθλιότητα! Φτωχοί ναί, άθλιοι όχι! Ο φτωχός διατηρεί την αξιοπρέπειά του, διευθύνει τα του οίκου του. Είναι σχετικά αυτάρκης, όταν αυτοπεριορίζεται και ζει λιτή ζωή. Τέλος μπορεί να προβλέπει τα μέλλοντα, τουλάχιστον αυτά που πλησιάζουν.
Η φτώχεια δεν είναι στην ποιότητα του "είναι" του φτωχού και της ζωής του, αλλά στην ποσότητα: δεν έχει αφθονία αγαθών. Φτωχός μπορεί κανείς να είναι με τη θέλησή του, γιατί θα δούμε την οδό της εθελοντικής φτώχειας που οδηγεί.
Δεν είναι κανείς φτωχός στην πνευματική ζωή και στον σεβασμό του ανθρώπου, ως αξία αυτή καθεαυτή. Το ότι είναι κανείς φτωχός δεν σημαίνει ότι χρησιμοποιείται ως μέσον για οποιοδήποτε σκοπό. Ο φτωχός νιώθει εσωτερικά πλούσιος σε αρετές. Αυτό το νόημα έχει η παροιμία, ότι φτωχός είναι μόνο ο διάβολος!
Όχι στην αθλιότητα! Φτωχοί ναί, άθλιοι όχι! Ο φτωχός διατηρεί την αξιοπρέπειά του, διευθύνει τα του οίκου του. Είναι σχετικά αυτάρκης, όταν αυτοπεριορίζεται και ζει λιτή ζωή. Τέλος μπορεί να προβλέπει τα μέλλοντα, τουλάχιστον αυτά που πλησιάζουν.
Η φτώχεια δεν είναι στην ποιότητα του "είναι" του φτωχού και της ζωής του, αλλά στην ποσότητα: δεν έχει αφθονία αγαθών. Φτωχός μπορεί κανείς να είναι με τη θέλησή του, γιατί θα δούμε την οδό της εθελοντικής φτώχειας που οδηγεί.
Δεν είναι κανείς φτωχός στην πνευματική ζωή και στον σεβασμό του ανθρώπου, ως αξία αυτή καθεαυτή. Το ότι είναι κανείς φτωχός δεν σημαίνει ότι χρησιμοποιείται ως μέσον για οποιοδήποτε σκοπό. Ο φτωχός νιώθει εσωτερικά πλούσιος σε αρετές. Αυτό το νόημα έχει η παροιμία, ότι φτωχός είναι μόνο ο διάβολος!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)