Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Την ανυπακοή δεν την συνιστάς στους άλλους. Την εφαρμόζεις ο ίδιος.

Μόσχος Λαγκουβάρδος
Πιστεύεις στην πολιτική ανυπακοή; Δώσε το καλό παράδειγμα.

Εμείς μιλάμε ακόμα. Δεν κουραστήκαμε τόσο. Στο διάβασμα εκεί χωλαίνουμε κάπως. Όποιος προτείνει την ανυπακοή οφείλει να δώσει πρώτος το παράδειγμα.
Το παράδειγμα του Θορώ είναι κλασικό. Εγώ, είπε, δεν πληρώνω φόρους σε μια πολιτεία, που δεν αναγνωρίζει τα δικαιώματα των εγχρώμων. Δεν πλήρωσε και πήγε στη φυλακή.
Την ανυπακοή δεν την συνιστάς στους άλλους. Την εφαρμόζεις ο ίδιος. Στη δική μας Παράδοση διδάσκει το παράδειγμα. Προέχει το ήθος για να υπάρχει σχέση δασκάλου - μαθητή.
Στην παραβολή του χαμένου προβάτου ο βοσκός αφήνει τα 99 πρόβατα κι αναζητάει το ένα. Έτσι καταλαβαίνεις και τον Ηράκλειτο για τον οποίο ο ένας είναι πολυτιμότερος από δέκα χιλιάδες.
Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας είναι άνθρωποι σαν εμάς. Στο μόνο που διαφέρουν είναι ότι εφάρμοζαν την υπακοή και την κοπή του θελήματος οι ίδιοι και δεν την συνιστούσαν στους άλλους, ούτε τη δίδασκαν στα πανεπιστήμια.
Τί έγινε με το Θορώ; Πήγε ο δάσκαλός του, ο (θα τον θυμηθώ) και τον επισκέφθηκε στο κελί της φυλακής.
-Χένρι, γιατί είσαι εδώ; ρώτησε.
-Γουάλντοου, (κάπως έτσι) γιατί δεν είσαι εδώ; απάντησε ο Θορώ.
Για την ΑΠΟΧΗ είναι πράγματι δύσκολο να καταλάβουμε την αξία της, αλλά ευτυχώς παραμένει για την ώρα η μόνη ελπίδα.
Εκείνοι που ψήφισαν, με την έλλειψη αυτογνωσίας στάθηκαν, δυστυχώς, εμπόδιο στην αυτογνωσία της ελληνικής κοινωνίας ως σύνολο. Ευτυχώς το καθεστώς έχει κάτι καλό. "Τοις αγαπώσι τον Θεόν πάντα συνεργεί εις αγαθόν." Ότι είναι εχθρικό και θα γίνεται ολοένα και περισσότερο για το σύνολο των Ελλήνων. Οι αγαπώντες την καταδυναστεία του κινδυνεύουν να μη νιώθουν σαν Έλληνες, αλλά σαν ξένοι σαν αυτόν τον χειμαζόμενο τόπο. Ίσως πολλοί νιώθουν ξένοι ή είναι ξένοι, σαν την κυρία που αποπέμφθηκε από το υπουργείο παιδείας Έτσι τα καθεστώτα που καταρρέουν έχουν τα θετικά τους στοιχεία. Το σημερινό μπορεί χωρίς να το θέλει να συμβάλει στην αυτογνωσία των Ελλήνων ως σύνολο.
Η μόνη συνεκτική δύναμη του Ελληνικού λαού αυτή τη στιγμή μετά την Εκκλησία είναι η Αποχή. Το αντίπαλο δέος εκείνων που δεν έχουν αντίπαλο δέος είναι ο ίδιος ο εαυτός τους, όταν αποκαλύπτεται.
Ο λαός μας έχει ένα μεγάλο όπλο, που έχουν χάσει οι λαοί της Ευρώπης, ότι αγαπάει τη συζήτηση και ότι πιστεύει ότι η επικοινωνία μπορεί να είναι αληθινή και όχι τυπική και η αγάπη πραγματική και όχι ανέφικτη. Καθένας από μας και πρώτοι αυτοί που είναι αγαπητοί στον κόσμο όπως ο κ. Θεοδωράκης, πρέπει να γίνουμε ένα κρυφό σχολειό στον περίγυρό μας, δεν χρειάζονται πολλοί. Ο Ηράκλειτος πιστεύει ότι ο ένας είναι πολυτιμότερος από δέκα χιλιάδες. Με ποια έννοια να γίνουμε κρυφό σχολειό, με την έννοια του παραδείγματος. Έτσι πάντοτε διδάσκονταν οι Έλληνες με τα παραδείγματα των Αγίων. Πιστεύεις στην πολιτική ανυπακοή; Δώσε το καλό παράδειγμα.
Πώς να γίνω μαθητής σου; Ρώτησε τον Ιησού ένας πλούσιος νέος. Ο Ιησούς του είπε να δώσει το παράδειγμα, να πουλήσει τα υπάρχοντά του. Αυτός που βάζει τα υπάρχοντά του πάνω από μένα δεν είναι άξιος για να είναι μαθητής μου, είπε. Ο νέος ήταν πολύ πλούσιος.
Και ο Κράτης ο κυνικός φιλόσοφος ήταν πολύ πλούσιος, και φούνταρε τον θησαυρό του στη θάλασσα και έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του ζητιανεύοντας.
Και τα οχτώ αδέρφια Ζωσιμά ήταν πάμπλουτοι. Και ορκίστηκαν να μην παντρευτούν για να μην μοιραστεί η περιουσία τους την οποία δώρισαν στην πατρίδα τους. Κανείς σχεδόν δεν τους θυμάται τώρα. Όπως δεν θυμάται και εκείνον τον Φωκίωνα, που αγόρασε δέκα χιλιάδες μάϊνες κι αφού τους έμαθε να λένε ότι "Ο Φωκίων είναι θεός, ο Φωκίων είναι θεός" τις ξαμόλυσε παντού. "Σκιάς όναρ" ο άνθρωπος,γράφει ο Πίνδαρος.
Αλλά όταν έρθει η χάρη του Θεού μέσα του (η διόσδοτη αίγλη), το πρόσωπό του λάμπει γιατί έχει μέσα του ψυχική γαλήνη, που κάνει τη ζωή του ειρηνική (μείλιχος αιών).
http://klassikoperiptosi.blogspot.com/2010/12/blog-post_6828.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου