Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Λέει ο 23ος ψαλμός: "Τίς αναβήσεται εις το όρος Κυρίου και τίς στήσεται εν τόπω αγίω αυτού; αθώος χερσί και καθαρός τη καρδία, ος ουκ έλαβεν επί ματαίω την ψυχήν αυτού και ουκ ώμοσεν επί δόλω τω πλησίον αυτού. Ούτος λήψεται ευλογίαν παρά Κυρίου και ελεημοσύνην παρά Θεού σωτήρος αυτού. Αύτη η γενεά ζητούντων τον Κύριον, ζητούντων το πρόσωπον του Θεού Ιακώβ."
(Ποιος θα ανεβή εις τον ιερόν λόφον του Κυρίου και ποιος θα σταθεί στον άγιο τόπο του Θεού; Αυτός που είναι πράγματι αθώος και έχει αγνή καρδιά. Αυτός θα λάβει ευλογίες από τον Κύριο και θα δεχθεί το έλεος του Θεού και σωτήρος. Αυτή είναι η γενεά των ανθρώπων οι οποίοι πράγματι επιζητούν να ευαρεστήσουν τον Κύριον, οι οποίοι φροντίζουν να λατρεύσουν αξίως και να προσκυνήσουν το πρόσωπον του αληθινού Θεού, του Θεού του Ιακώβ.)
"Αυτός που δεν έδωσε την ψυχή του στα μάταια πράγματα". Ποιος δεν δίδει την ψυχή του στα μάταια πράγματα; Ποια πράγματα είναι μάταια και γιατί; Μάταια πράγματα είναι τα πράγματα στα οποία αποδίδουμε λατρεία, ενώ η λατρεία ανήκει μόνο στο Θεό. Όταν αποδίδουμε λατρεία στα πράγματα, μετατρέπουμε τα πράγματα, σε είδωλα, κάνουμε ένα πράγμα θεό μας και βέβαια λησμονούμε τον αληθινό Θεό.
Το Ευαγγέλιο λέει για τη λατρεία που ενώ ανήκει στο Θεό, οι άνθρωποι που λησμονώντας τον αληθινό Θεό, την αποδίδουν στα πράγματα: "Ούτος ο λαός τοις χείλεσι με τιμά, η δε καρδία αυτών πόρρω απέχει απ΄ εμού. μάτην σέβονταί με, διδάσκοντες διδασκαλίας, εντάλματα ανθρώπων ... αφέντες γαρ την εντολήν του Θεού, κρατείτε την παράδοσιν στων ανθρώπων".
Ο Απόστολος γράφει σχετικά στην επιστολή του προς τους Φιλιππησίους: "τα πάντα εζημιώθην και ηγούμαι σκύβαλα είναι, ίνα Χριστόν κερδήσω." Γι΄ αυτό οι άνθρωποι που αγωνίζονται, σημειώνει ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, αποφεύγουν την μέριμνα και αντιτάσσονται εξαρχής στη ρίζα των κακών. Φυλάσσουν την καρδιά τους μόνο για το Θεό, αφιερώνοντας σ΄Αυτόν τη μνήμη σαν άλλο ιερό. Οι Χριστιανοί πρέπει να βρίσκωνται σε συνεχή κοινωνία με τον Θεό προσευχόμενοι αδιαλείπτως.
Αξιοπρόσεκτο είναι, συνεχίζει ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, και το εξής: Ο Σωτήρας, ενώ απέτρεπε τα άλλα αμαρτήματα με τους λόγους Του, εδώ χρησιμοποιεί και τη γλώσσα και την οργή και το χέρι και το μαστίγιο, για να μας κάνει ν΄ αναλογιστούμε πόση σπουδή απαιτεί αυτό το έργο.
moschoblog.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου