Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
O Ο Αριστοτέλης διέκρινε τις ουσιαστικές ιδιότητες από τις συμπτωματικές ιδιότητες των πραγμάτων. Σαν παράδειγμα συμπτωματικής ιδιότητας έφερνε το χρώμα των μαλλιών των γυναικών. Και βέβαια κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν καταδεχόταν να ασχοληθεί με το χρώμα των μαλλιών και με τις συμπτωματικές ιδιότητες των πραγμάτων.
Ιδιαιτέρως εκείνοι που θεωρούσαν ότι δεν αξίζει να ασχολείσαι με τις συμπτωματικές ιδιότητες, αλλά αξίζει να αναζητάς τις αρχικές αιτίες των πραγμάτων όπως εκδηλώνονται στις ουσιαστικές ιδιότητες ήταν οι αρχαίοι φιλόσοφοι.
Οι αρχαίοι φιλόσοφοι, αν ζούσαν σήμερα και έβλεπαν τη σύγχρονη φιλοσοφία και επιστήμη να ασχολείται με τα συμπτώματα και να μην αναζητά τις αρχικές αιτίες των πραγμάτων και με μια λέξη την ουσία τους, δεν θα πίστευαν στα μάτια τους, επειδή όπως είπαμε θεωρούσαν ότι δεν αξίζει να ασχολείσαι με τα επουσιώδη.
Θα μου πείτε και γιατί η σύγχρονη επιστήμη ασχολείται με τα επουσιώδη και όχι με τα ουσιώδη. Ασχολείται με τα επουσιώδη κυρίως για λόγους οικονομικούς και χρησιμοθηρικούς. Έτσι εξηγείται άλλωστε και η συνεργασία επιστήμης, τεχνολογίας και εμπορίου, η οποία οδήγησε στο βιασμό του ανθρώπου και της Φύσης.
Η σύγχρονη επιστήμη δεν ερευνά την ουσία, δηλαδή αυτό διαρκεί, διότι αρνείται την ουσία. Θεωρεί ότι η άρνηση της ουσίας είναι μοντέρνα ιδέα, ενώ είναι ιδέα παμπάλαιη, ανατολικής προέλευσης, από εκεί όπου ευδοκιμούν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και η ασιατική απολυταρχία, ξεπερασμένη από τα αρχαία χρόνια, από τους Έλληνες.
Οι αρχαίοι Έλληνες έβαλαν φραγμό στην εξάπλωση των ολοκληρωτικών ιδεών, οι οποίες στη σύγχρονη εποχή αποτελούν την θεωρητική βάση των ολοκληρωτικών καθεστώτων και των απολογητών τους.
Ο Γάλλος φιλόσοφος Ρενέ Γκενόν*, επάνω στο θέμα αυτό, γράφει στο βιβλίο του Η Κρίση του Σύγχρονου Κόσμου: "Η σύγχρονη επιστήμη οικοδομήθηκε με τη βοήθεια των συντριμμιών των αρχαίων επιστημών, με τα υλικά τα απορριγμένα από αυτές και εγκαταλειμένα στους αγνοούντες και στους "βέβηλους". (...) και γι΄ αυτό έχουμε κάθε δικαίωμα να βεβαιώσουμε ότι οι "παραδοσιακές επιστήμες" της Δύσης έχουν για τους συγχρονους αληθινά χαθεί.
Αλλά δεν μπορούμε να διεξέλθουμε όλες τις επιστήμες τη μια μετά την άλλη, πράγμα που θα ήταν μάλλον ενοχλητικό. πιστεύουμε ότι είπαμε αρκετά, ώστε να κάνουμε κατανοητή τη φύση της αλλαγής στην οποία οφείλουν την προέλευσή τους οι σύγχρονες επιστήμες και που είναι το ακριβώς αντίθετο μιας προόδου, είναι μια αληθινή οπισθοχώρηση της διάνοιας."
____________________
* Μόσχος Λαγκουβάρδος Ο καθολικός Ρενέ Γκενόν περιπλανήθηκε σε διάφορες αναζητήσεις (αποκρυφισμός, θεοσοφία, τεκτονισμός κ.α.) τις οποίες αποκήρυξε για να καταλήξει σεϊχης στην Αίγυπτο. Από τις συναναστροφές του αυτές πολλά χνάρια βρίσκονται σκόρπια μέσα στο έργο του. Είναι ένα δείγμα του ότι ο καθολικισμός είναι πιο κοντά στο Ισλάμ παρά στην Ορθοδοξία.
moschoblog.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου