ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ
Tουλάχιστον 10 δισ. δολάρια θα είναι το κόστος της κατασκευής του "δεύτερου Βοσπόρου" στην Κων/πολη. Αυτό ανακοίνωσε ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τόπμπας.
Η διώρυγα που θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά θα είναι μήκους 45 χιλιομέτρων, βάθους 25 μέτρων και πλάτους 145 μέτρων.
" Ο Μωάμεθ ο Πορθητής οδήγησε τα καράβια πάνω στη ξηρά, και έφερε μια λαμπρή εποχή" δήλωσε ο Ερντογάν στην ομιλία του για το σχέδιο του για τη διώρυγα.
" Η διώρυγα του Παναμά , η διώρυγα της Κορίνθου θα είναι μικρά σχέδια σε αυτό που θα φτιάξουμε εμείς" δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός.
Όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο η Κων/πολη θα αποτελείται από δυο χερσονήσους και ένα νησί. Η Ευρωπαϊκή όχθη της Πόλης θα είναι νησί!
Απόστρατοι αξιωματικοί του τουρκικού στρατού τονίζουν ότι ο "δεύτερος Βόσπορος" θα αυξήσει την προστασία της Κων/πολης από τις απειλές που μπορούν να προέλθουν από τη Δύση.
O Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε το "τρελό σχέδιο" που είχε προαναγγείλει σχετικά με την Κων/πολη. Ο Τούρκος πρωθυπουργός αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση του θα κατασκευάσει έναν "δεύτερο Βόσπορο" στην Κων/πολη. Ο "δεύτερος Βόσπορος" θα είναι μια νέα διώρυγα που θα κατασκευαστεί πιθανότατα 60 χιλιόμετρα δυτικά από το Βόσπορο και θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά.
" Θα είναι μια διώρυγα που θα έχει μήκος 45-50 χιλιόμετρα. Το όνομα του θα είναι "Κanal Istanbul". Μέσα από την Κων/πολη θα περνούν δυο θάλασσες. Από τη διώρυγα θα περνούν τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου"
Ο Ερντογάν δήλωσε ότι η τρίτη γέφυρα που θα περνά από το Βόσπορο θα περνά και από τη διώρυγα.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός δήλωσε ότι με το σχέδιο αυτό θα αποσυμφορηθεί η κίνηση στο Βόσπορο και θα προστατευθεί το περιβάλλον.
Στο σημείο όπου θα κατασκευαστεί η διώρυγα ο Τούρκος πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα κατασκευαστεί και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Τουρκίας. Ο Τούρκος πρωθυπουργός δεν ανακοίνωσε το κόστος και τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου.
Με την κατασκευή αυτής της διώρυγας φαίνεται πως θα αποσυμφορηθεί ο Βόσπορος καθώς τα πλοία που περιμένουν ακόμη και 2 ημέρες για να περάσουν τα "Στενά" τώρα θα μπορούν να περνούν μέσα σε λίγες ώρες. Άρα θα μειωθεί το πλεονέκτημα που θα είχε ο πετρελαιαγωγός "Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη"
Ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνει με τη συνθήκη του Μοντρέ. Σύμφωνα με αυτή τη συνθήκη στο Βόσπορο και στα Δαρδανέλια τα πλοία μπορούν να περνούν ελεύθερα, ανεξάρτητα από το φορτίο τους και ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης τους. Θα ισχύει το ίδιο και στη διώρυγα του Ερντογάν.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=5245
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου