Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
"Υπάρχουν πολλοί δρόμοι σωτηρίας. Την ασθένειαν ηρετισάμην" (Υπάρχουν πολλοί δρόμοι σωτηρίας, την ασθένειαν επέλεξα).
Να είναι ευλογημένες οι ταλαιπωρίες, τα αγκάθια και τα τριβόλια και οι παγίδες, γιατί μόνον με τις δυσκολίες θυμούμαστε το Θεό. Αφαίρεσε τις παγίδες, λέει ο Αγιος Αντώνιος, και κανένας δεν σώζεται. "Μέσα απ΄ τον πόνο θα ευλογήσεις το Θεό" Στάρετς Ζωσιμά προς τον Δημήτρη Καραμαζώφ του Ντοστογιέφσκι.
Ανάλογα με το τί πιστεύεις ότι είναι ο Θεός και ποια είναι η σχέση σου με το Θεό, καταλαβαίνεις και τις Γραφές. Αν πιστεύεις ότι η σχέση σου με το Θεό είναι σχέση υποταγής καταλαβαίνεις αλλιώς τις Γραφές και αν πιστεύεις όπως οι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι ο Θεός είναι ο Πατέρας όλων των ανθρώπων, όπως αποκάλυψε ο Ίδιος, καταλαβαίνουμε τη Γραφή διαφορετικά.
Στον Παράδεισο ο Αδάμ και η Εύα πριν την πτώση τους είχαν άμεση επικοινωνία με το Θεό. Μετά την πτώση τους η άμεση επικοινωνία τους με το Θεό διεκόπη.
Βγαίνοντας από τον Παράδεισο ο Θεός τους λέει ότι θα ζουν με τον ιδρώτα του προσώπου τους: "εν ιδρώτι του προσώπου σου φαγή τον άρτον σου, έως του αποστρέψαι σε εις την γην, εξ ης ελήφθης, ότι γη ει και εις γην απελεύση",
Τα λόγια αυτά του Θεού προς το πλάσμα Του δεν είναι κατάρα ή τιμωρία, όπως καταλαβαίνει κανείς όταν πιστεύει ότι ο Θεός είναι δυνάστης. Τα λόγια αυτά σημαίνουν για μας τους χριστιανούς, ότι μέσα απ΄ τον πόνο θα ευλογούμε και θα δοξάζουμε το Θεό, ενώ μέσα στον Παράδεισο ο άνθρωπος είχε, όπως είπαμε, διαρκή, άμεση επικοινωνία με το Θεό, πριν το αίσθημα της ενοχής διακόψει την επικοινωνία τους.
moschoblog.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου