Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Η κατάρα των ΠΕ17

Στο πιο νευραλγικό σημείο της δομής της κοινωνίας μας, στην παιδεία, εκεί που πρέπει καθετί να είναι προσεγμένο και μελετημένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, εκεί που χτίζεται το αύριο (αν το θέλουμε) των νέων μας και δίνεται ελπίδα και όραμα για τη χώρα μας, εκεί θα βρούμε τη μεγαλύτερη δυσωδία.

Όταν γίνεται οτιδήποτε άσχημο σε άλλους χώρους, στο χώρο της παιδείας το ίδιο πράγμα «διδάσκει» και προβάλλεται και στο μέλλον.

Πόσο χειρότερα αν έχουμε καταστάσεις που δεν βρίσκουμε στην υπόλοιπη «αγορά».

Αφορμή παίρνω μόνο από ένα σημείο που ακτινογραφεί όμως και το μυαλό και τη θέληση όλου του οικοδομήματος από το υπουργείο μέχρι το μαθητή.

Το εφεύρημα των ΠΕ17 και οι προεκτάσεις του.

Το Ελληνικό κράτος, καλώς ή κακώς (Ν. 1586/1986), έχει ορίσει τους υπαλλήλους του σύμφωνα με τις σπουδές τους, σε ΠΕ (πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής), ΤΕ (πτυχίο ή δίπλωμα σχολής τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής), ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) κ.λπ.

Καλά όλα αυτά αλλά δεν μπορούν να ισχύουν τα ίδια και στο χώρο που παίρνεις τα εφόδια για να καταταγείς σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.

Στην παιδεία.

Τι καταφέραν οι φωστήρες μας λοιπόν. Στην εκπαίδευση οι ΠΕ είναι ΠΕ οι ΤΕ είναι όμως ΠΕ17!!!. Και όσοι από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν κάποια εργασιακή εμπειρία και μπορούν να βοηθήσουν στα εργαστήρια από ΔΕ βαφτίστηκαν ΤΕ01!!!. Μόνο στην εκπαίδευση!!!

Πως γίναν όλα αυτά.

Επί Απ. Κακλαμάνη υπουργού και πριν τον Τρίτση γίναν μεγάλες… τομές.

Εκεί πάρθηκε και η στρατηγική απόφαση να παταχθεί το καθηγητικό lobby και η παντοδυναμία της έδρας και σε μια νύχτα βαφτίσαμε καθηγητές των ΤΕΙ οποιονδήποτε με πτυχίο. Και φτιάξαμε νομενκλατούρα. Όλο αυτό το σύστημα λοιπόν έπρεπε να υποστηριχθεί και σε άλλο επίπεδο. Άρα οι καθηγητές στη δευτεροβάθμια από ΤΕΙ γίναν ισότιμοι σε όλα με των πανεπιστημίων.

Διευθυντές, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι, τα πάντα. Και επειδή ήταν και περισσότεροι, τους δώσαν και θάρρος, γίναν και αδίστακτοι.

Και ρωτώ εγώ. Πως ένας ΠΕ17 θα παραδειγματίσει ένα παιδί για κάτι παραπάνω. Ένας τεχνικός να πάει σε πολυτεχνείο; Αφού με τρία χρονάκια μπορεί να απολαμβάνει τα ίδια με τον χαζό που έφαγε πέντε στα θρανία. Αφού με τα 3 χρονάκια φυσικοθεραπείας δεν χρειάζεται να γίνεις γιατρός με 6.

Και ξέρεις και περισσότερα στην ειδικότητά σου. Έτσι λένε. Και «αυτοί είναι για έρευνα, ενώ εμείς για την αγορά εργασίας». Αφού αν πας ΣΕΛΕΤΕ ή όπως αλλιώς λέγεται τώρα, κάνεις όλα τα παραπάνω και μπαίνεις με 4 χρόνια εντάξιμα και συντάξιμα και δύο Μ.Κ. στην πλάτη σου. Όλα ισοπέδωση προς τα κάτω.

Και το καλύτερο όλων είναι πως βλέπουν τους άλλους αφ’ υψηλού. Προσπαθούν οι καημένοι οι ΤΕ01 (από ΔΕ) να αναβαθμισθούν και να πάρουν καμιά ανάθεση.

Τους υποσχέθηκαν κατά καιρούς πως θα το καταφέρουν με μια επιμόρφωση στη ΣΕΛΕΤΕ. Άμα το καταφέρουν γράψτε μου. Τέτοια λύσσα για τους ΤΕ01 δεν έχετε δει. Παρ’ όλο που η διαφορά σε σπουδές ΠΕ –ΠΕ17 είναι μεγαλύτερη απ’ ότι ΠΕ17 –ΤΕ01.

Να πάμε και στις αναθέσεις. Τι καταφέραν. Όλα ίσα κι όμοια. Όλα τεμαχισμένα στα μικρά κοντά τους ποδαράκια. Τι κι αν ένας μηχανολόγος μηχανικός μπορεί να μελετήσει, επιβλέψει και κατασκευάσει τεράστιες εγκαταστάσεις μηχανολογικές αλλά και ηλεκτρολογικές. Τι και αν αυτό αποδεικνύεται με πτυχία μελετητικά και κατασκευαστικά που είχαν πολλοί εκπαιδευτικοί πριν μπουν στην εκπαίδευση. Τι κι αν πολλά δημόσια κτήρια γίναν με τις δικές τους υπογραφές. Δεν είναι άξιοι να μεταδώσουν κάτι από την εμπειρία τους στους μαθητές. Να τους ανοίξουν λίγο τους ορίζοντες. Αν ένας μηχανολόγος έχει μελετήσει και κατασκευάσει δεκάδες υποσταθμούς, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και ανελκυστήρες, στο μαθητή θα τα μεταδώσει καλύτερα ένας ηλεκτρολόγος ενός ΤΕΙ της περιφέρειας που δεν είχε ούτε καθηγητές και δημιουργήθηκε μόνο και μόνο για να τονωθεί η τοπική οικονομία.

Αν ελπίζω για αλλαγή όλης αυτής της μιζέριας; Δεν ελπίζω. Όλο αυτό το μπουλούκι ημιμαθών μαζί με το άλλο των συνδικαλιστών –παρασίτων θα τα αφανίσει όλα. Μόνο τότε, όταν θα φάνε τις σάρκες τους θα ανατείλει κάποιο φως.

Αν υπάρχουν εξαιρέσεις; Βεβαίως υπάρχουν και ευτυχώς, αλλά είναι τόσο λίγες που χάνονται στον σωρό των «επιστημόνων».

Κ. Στεργίου
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=17157

Σχόλιο προσλαλιάς. Ας είμαστε λίγο επιεικείς με τους δασκάλους των παιδιών μας, αν σκεφτούμε πως οι άνθρωποι αυτοί σαν μόνη διέξοδο για να κάνουν μια κάποια καριέρα έχουν την εκπαίδευση. Η ελεύθερη αγορά έχει έτσι κι αλλιώς τους δικούς της κανόνες,

6 σχόλια:

kalanemos είπε...

Πολυ κομπλεξικος εισαι βρε αδελφάκι μου . Καθηγητες δευτεροβαθμιας ειναι και ο φιλολογος και ο φυσικοθεραπευτης και ο πολιτικος μηχανικός και ο γιατρος. Αν εισαι γιατρος δεν σε υποχρεωνει κανεις να γινεις καθηγητης σε τεχνικο Λυκειο. Πηγαινε στο Ωνασειο με τον Κρεμαστινο

Διαχειριστής είπε...

Τόσα κατάλαβες, τόσα λες.

kalanemos είπε...

Το πιο σημαντικο ειναι να εισαι καλος στη δουλειά σου δηλ να διδασκεις σωστα το αντικειμενο σου . Τα υπολοιπα με τους ΠΕ και ΤΕ και ΔΕ ειναι και λιγο συντεχνιακά . Οσο για τις αναθέσεις είναι μια αμαρτωλη ιστορία και πιθανο να την ξερεις καλά . Γνωρίζεις ότι καθηγητης Κομμωτικης (6 μηνο σχολη ) απο Αμαραντο ειναι ισοτιμος καθηγητης με γιατρο παθολόγο ( 10 χρονια σχολη); Αυτα για τα παλια ΤΕΕ.
Γιατι ο αποφοιτος του Τριτοβαθμιας εκπαίδευσης (ΤΕΙ)δεν πρεπει να ειναι ΠΕ;

Διαχειριστής είπε...

Συμφωνώ ότι πρέπει να είσαι καλός στη δουλειά σου. Και έχει δίκιο για τους κομμωτές και δυστηχώς δεν είναι οι μόνοι και δεν ήταν μόνο παλιά.
Τον απόφοιτο ΤΕΙ δεν τον ονομάζει ΠΕ το ίδιο το κράτος όπως γραφει το κείμενο τουλάχιστον μέχρι τώρα, παρά μόνο στην εκπαίδευση.
Και εν πάσι περιπτώση, αν είναι να μπαίνουν παντού στο ίδιο τσουβάλι να κατργήσουν τις ιατρικές, τα πολυτεχνία και τις γεωπονικές ή να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών τους για να μην κοροϊδεύται και ο κόσμος να πληρώνει λεφτά για τις σπουδές στις σχολές αυτές ενώ αυτό που πέρνει σαν προϊον είναι ένα πτυχίο ΤΕΙ με μικρότερο βαθμό.

agelos_pe είπε...

Πολύ ωραία έκθεση με πλούσιο λεξιλόγιο. Όμως μάλλον απο κάποιον ανιδεο για το θέμα ! ´´αν πας ΣΕΛΕΤΕ ή όπως αλλιώς λέγεται τώρα´´. Αγαπητέ κύριε Στεργιου την επόμενη φορά που θα εκφραστείτε με τόση βλοσυρότητα καλύτερα να γνωρίζετε το θέμα καλύτερα οι ΠΕ17 είναι αποφοίτοι μιας αμιγώς πλέον, παιδαγωγικής σχολής η οποία κατα την διάρκεια των σπουδών τους παρέχει τις γνώσεις για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική επάρκεια (τα 4χρονια πλέον δεν αναγνωρίζονται σαν Μ.Κ, η σχολη λέγεται πλέον Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. , έχουν αλλάξει αρκετά αλλα δεν είναι αυτο το θέμα). Η εμπειρία ένος ΤΕ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με την γνώση των σωστών παιδαγωγικών μεθόδων οι οποίες παρέχονται απο την φοίτηση σε μια παιδαγωγική σχολη το ότι ξέρεις να κανείς ηλεκτρολογικο σχέδιο δε σημαίνει ότι μπορείς να κανείς και σχέδιο μαθήματος! Οπότε καταλήγω στο ότι το προβλημα που υπήρχε στη τεχνική εκπαίδευση πριν το 2008 ήταν ότι μπρουσαν να μπουν και απόφοιτοι ΤΕΙ ´´επί ίσοις όροι´´ τόσο και η δυνατότητα που έχει δοθεί μόλις πριν μερικούς μήνες σε ΤΕΙ να κάνουν παιδαγωγικά τμήματα κατώτερης ποιότητας σπουδων απο αυτών της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και όχι ότι διδάσκουν οι ΠΕ17 των οποίων η γνώση που παρέχουν στους μαθητές της δεύτερο βαθμίδα εκπαίδευσης είναι το απόσταγμα των σπουδών τους!
Α. Πελέκης

Διαχειριστής είπε...

Δείτε και την ανάρτηση με τίτλο

Ειδικότητες με περιεχόμενο;

Μεγάλη κουβέντα είδαμε πως έγινε με το άρθρο που αναδημοσιεύσαμε από το alfavita.
Στο συγκεκριμένο ιστοχώρο υπήρξε και συνέχεια και την παραθέτουμε.
Ευχή μας είναι να ακούγονται όλα, όχι ως κοκορομαχίες για μια θέση καλύτερη στον "ήλιο", αλλά για την αναβάθμιση καθηγητών, μαθητών και της τεχνικής εκπαίδευσης που σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε άλλες χώρες και θα έπρεπε λογικά να συμβαίνει και στη χώρα μας, φθίνει χρόνο με το χρόνο και μάλλον έφθασε στο κατώτερο σημείο.
Μια μικρή παράμετρος του πως λαμβάνονται οι αποφάσεις από την ηγεσία της εκπαίδευσης, είναι ότι στο υπουργείο ενώ έχουν γίνει αρμόδιες διευθύνσεις για τα πάντα, (Φυσικής Αγωγής, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων) δεν υπάρχει για την τεχνική εκπαίδευση.
http://proslalia.blogspot.com/2010/12/blog-post_5215.html

Δημοσίευση σχολίου