Δημήτρης Νατσιός, Δάσκαλος Κιλκίς
Τις προάλλες, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου, το κοπροκανάλι, που, όπως βαυκαλίζεται, «απευθύνεται στο νεανικό κοινό», πρόβαλλε μια κινηματογραφική ταινία με τίτλο «το αστέρι του Βορρά». Σύμφωνα με την σχετική ένδειξη ήταν κατάλληλο για όλους. Η πλοκή του έργου; Τίποτε παραπάνω από τις γνωστές, κρανιοκενείς, αμερικανικές αηδίες. Ανισόρροπες, επιστημονικές φαντασίες, με καταιγισμό εικόνων και δράσης. Προφανώς πολλοί γονείς, εμπιστευόμενοι την ένδειξη καταλληλότητος, επέτρεψαν στα παιδιά τους να το παρακολουθήσουν.
Ίσως, όμως, δεν αντιλήφθηκαν πως πρωταγωνιστές, εκτός από ανθρώπους, ήταν και... δαιμόνια. Έτσι ακριβώς. Κάθε άνθρωπος συνοδευόταν στο έργο, ως αναπόσπαστο θα λέγαμε μέρος του εαυτού του, από ένα δαιμόνιο με μορφή ζώου. Το δε δαιμόνιο του «αρχηγού των κακών» ήταν ένα φίδι («ο αρχέκακος όφις»).
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Η κενοδοξία κι η θεραπεία της!
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Ενώ όλα τα αμαρτήματα ο Ιησούς τα κατεδίκασε με τη διδασκαλία Του, στους εμπόρους του ναού ο Κύριος χρησιμοποίησε το μαστίγιο. Ο Κύριος εκδίωξε τους εμπόρους του ναού για την κενοδοξία τους.
Οι έμποροι του ναού δεν διέκριναν το πολύτιμο από το ευτελέστερο, το πραγματικό απ΄ το απατηλό. Είναι οι σημερινοί σχιζοφρενείς που δεν έχουν τη δύναμη να διακρίνουν την πραγματικότητα από τους μύθους, την αλήθεια από τις ψευδαισθήσεις. "Αγρυπνείτε και προσεύχεσθε" είπε ο Κύριος. Η αγρυπνία κι η προσευχή, με τη χάρη του Θεού,θα φυλάξει την καρδιά μας καθαρή για το Θεό.
"Πρόσεχε να μη βάλεις μάταια πράγματα στην καρδιά σου", λέει η Αγία Γραφή. Τα λόγια αυτά σημαίνουν ότι πρέπει να προσέχουμε να είναι η καρδιά μας πάντοτε καθαρή για το Θεό. Ο Θεός μας προίκισε με το βασιλικό χάρισμα, για να κυριαρχούμε στα πάθη μας.
Ενώ όλα τα αμαρτήματα ο Ιησούς τα κατεδίκασε με τη διδασκαλία Του, στους εμπόρους του ναού ο Κύριος χρησιμοποίησε το μαστίγιο. Ο Κύριος εκδίωξε τους εμπόρους του ναού για την κενοδοξία τους.
Οι έμποροι του ναού δεν διέκριναν το πολύτιμο από το ευτελέστερο, το πραγματικό απ΄ το απατηλό. Είναι οι σημερινοί σχιζοφρενείς που δεν έχουν τη δύναμη να διακρίνουν την πραγματικότητα από τους μύθους, την αλήθεια από τις ψευδαισθήσεις. "Αγρυπνείτε και προσεύχεσθε" είπε ο Κύριος. Η αγρυπνία κι η προσευχή, με τη χάρη του Θεού,θα φυλάξει την καρδιά μας καθαρή για το Θεό.
"Πρόσεχε να μη βάλεις μάταια πράγματα στην καρδιά σου", λέει η Αγία Γραφή. Τα λόγια αυτά σημαίνουν ότι πρέπει να προσέχουμε να είναι η καρδιά μας πάντοτε καθαρή για το Θεό. Ο Θεός μας προίκισε με το βασιλικό χάρισμα, για να κυριαρχούμε στα πάθη μας.
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012
«Ihtida»: Η Ρωμιοσύνη που έμεινε στην Τουρκία μετά το 1922
Νίκου Χειλαδάκη
Δημοσιογράφου- Συγγραφέα-Τουρκολόγου
Στις 30 Ιανουαρίου του 1923 υπογράφτηκε η συνθήκη της ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, (Türk – Yunan Mübadelesine İlişkin Sözleşme ve Protokol Anlaşması). Σύμφωνα με την συνθήκη αυτή, όλοι οι Ρωμηοί χριστιανοί της Μικράς Ασίας και της ανατολικής Θράκης πλην της Κωνσταντινούπολης και των νήσων Ίμβρου και Τενέδου, θα έπρεπε να φύγουν για την Ελλάδα ενώ από την άλλη πλευρά οι μουσουλμάνοι της Ελλάδας πλην της δυτικής Θράκης, θα έπρεπε να πάνε στην Τουρκία. Έτσι ένα θλιβερό καραβάνι της προσφυγιάς ξεκινούσε από τα πατροπαράδοτα χώματα της Μικράς Ασίας στον δρόμο της εξορίας. Στην Μικρά Ασία δεν θα ακούγονταν πια ο ήχος της καμπάνας που θα καλούσε το ελληνορθόδοξο ποίμνιο για την Θεία Λειτουργία, ένας ήχος που ηχούσε αδιάκοπα επί δυο σχεδόν χιλιετίες.
Δημοσιογράφου- Συγγραφέα-Τουρκολόγου
Στις 30 Ιανουαρίου του 1923 υπογράφτηκε η συνθήκη της ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, (Türk – Yunan Mübadelesine İlişkin Sözleşme ve Protokol Anlaşması). Σύμφωνα με την συνθήκη αυτή, όλοι οι Ρωμηοί χριστιανοί της Μικράς Ασίας και της ανατολικής Θράκης πλην της Κωνσταντινούπολης και των νήσων Ίμβρου και Τενέδου, θα έπρεπε να φύγουν για την Ελλάδα ενώ από την άλλη πλευρά οι μουσουλμάνοι της Ελλάδας πλην της δυτικής Θράκης, θα έπρεπε να πάνε στην Τουρκία. Έτσι ένα θλιβερό καραβάνι της προσφυγιάς ξεκινούσε από τα πατροπαράδοτα χώματα της Μικράς Ασίας στον δρόμο της εξορίας. Στην Μικρά Ασία δεν θα ακούγονταν πια ο ήχος της καμπάνας που θα καλούσε το ελληνορθόδοξο ποίμνιο για την Θεία Λειτουργία, ένας ήχος που ηχούσε αδιάκοπα επί δυο σχεδόν χιλιετίες.
Έρευνες στα έγκατα της Αγίας Σοφίας για το χαμένο δισκοπότηρο ξεκίνησαν οι Τούρκοι!
Το κρυφό δωμάτιο από το οποίο σύμφωνα με το θρύλο διέφυγε ο ιερέας μετά λειτουργία της 29ης Μαΐου 1453, κατά την Άλωση της Πόλης και το οποίο βρίσκεται στις ανεξερεύνητες στοές στα έγκατα της Αγίας Σοφίας, ψάχνουν Τούρκοι αρχαιολόγοι.
Οι έρευνες συνεχίζονται αδιάκοπα από το 2009 όταν για πρώτη φορά μετά από αιώνες πάτησε πόδι ανθρώπου στις μυστικές υπόγειες στοές της Αγιάς Σοφιάς, αλλά μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό ότι αναζητούν το δισκοπότηρο του θρύλου.
Τα μέχρι τώρα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και έχουν τεράστια αρχαιολογική και ιστορική σημασία ωστόσο ο μεγάλος πόθος των Τούρκων ερευνητών είναι η ανακάλυψη ενός μυστικού δωματίου στο οποίο θρυλείται ότι βρίσκεται φυλαγμένο το δισκοπότηρο της μεγάλης εκκλησίας της Ορθοδοξίας.
Οι έρευνες συνεχίζονται αδιάκοπα από το 2009 όταν για πρώτη φορά μετά από αιώνες πάτησε πόδι ανθρώπου στις μυστικές υπόγειες στοές της Αγιάς Σοφιάς, αλλά μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό ότι αναζητούν το δισκοπότηρο του θρύλου.
Τα μέχρι τώρα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και έχουν τεράστια αρχαιολογική και ιστορική σημασία ωστόσο ο μεγάλος πόθος των Τούρκων ερευνητών είναι η ανακάλυψη ενός μυστικού δωματίου στο οποίο θρυλείται ότι βρίσκεται φυλαγμένο το δισκοπότηρο της μεγάλης εκκλησίας της Ορθοδοξίας.
Πολιτικοοικονομική ανάλυση Σαββατόβραδου
Τέτοιες μέρες πέρυσι, ο τότε ΥΠΟΙΚ Ευάγγελος Βενιζέλος επέβαλε στους Ελληνες κατόχους ακινήτων το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών («ΕΕΤΗΔΕ») ή και «χαράτσι» αποκαλούμενο το οποίο το Δημόσιο θα εισέπραττε μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ για δύο έτη (2011 και 2012). Ο τότε ΥΠΟΙΚ προσπάθησε να ωραιοποιήσει την επιβολή του έκτακτου φόρου λέγοντας πως δεν πρόκειται περί φόρου αλλά περί ασφαλίστρου που οφείλουμε να καταβάλουμε προκειμένου να ασφαλίσουμε τις περιουσίες μας από τα δεινά της πτώχευσης του Κράτους. Σε προσφυγή πολιτών ενώπιόν του, το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι η επιβολή του ΕΕΤΗΔΕ ήταν σύμφωνη με το Σύνταγμα δεδομένου ότι επρόκειτο περί προσωρινού μέτρου, του η οποίου η διάρκεια δεν υπερέβαινε τα δύο έτη. Τα ετήσια προσδοκώμενα έσοδα από το ΕΕΤΗΔΕ ανέρχονται σε 2,4 δις. €.
Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012
Γέροντος Παϊσιος: «Σήμερα ο χριστιανός πολεμάει τον διάβολο, για χάρη του Χριστού!»
«Παλιά, όταν γινόταν ένας πόλεμος, ήταν εν αμύνη κανείς και πήγαινε να αγωνισθή, να πολεμήση, για να υπερασπίση την Πατρίδα του, το έθνος του. Τώρα δεν πάμε να υπερασπίσουμε την Πατρίδα μας ή να αγωνισθούμε, για να μην μας κάψουν οι βάρβαροι τα σπίτια μας ή να μη μας πάρουν την αδελφή μας και μας ατιμάσουν, ούτε πάμε για ένα έθνος ή για μια ιδεολογία. Τώρα πάμε ή για τον Χριστό ή για τον διάβολο. Είναι καθαρό μέτωπο. Στην κατοχή γινόσουν ήρωας, γιατί δεν χαιρετούσες έναν Γερμανό. Τώρα γίνεσαι ήρωας, γιατί δεν χαιρετάς τον διάβολο. Πάντως θα δούμε φοβερά γεγονότα. Θα δοθούν πνευματικές μάχες. Οι Άγιοι θα αγιασθούν περισσότερο και οι ρυπαροί θα γίνουν ρυπαρώτεροι. Νιώθω μέσα μου μια παρηγοριά. Μια μπόρα είναι και ο αγώνας έχει αξία, γιατί τώρα δεν έχουμε εχθρό τον Αλή Πασά ή τον Χίτλερ ή τον Μουσολίνι, αλλά τον διάβολο. Γι’ αυτό θα έχουμε και ουράνιο μισθό.
Ο Θεός ας αξιοποιήση το κακό σε καλό σαν Καλός Θεός.»
Ο Θεός ας αξιοποιήση το κακό σε καλό σαν Καλός Θεός.»
Οι αλυσίδες της σκλαβιάς σπάνε με το φως
«Ύπατο μέλημα, όμως, της ελληνικής πολιτικής πρέπει να είναι η παιδεία του ελληνικού λαού, κατ' εξοχήν αποφασιστική, αν είναι ορθά προγραμματισμένη, για την περίσωση μακροπρόθεσμα του Ελληνισμού. Και θα είναι ορθά προγραμματισμένη η παιδεία του ελληνικού λαού, αν δεν παρασυρθεί από άμετρη επιδίωξη του λεγόμενου εκσυγχρονισμού, αλλά, ταυτόχρονα προς την έλλογη επιδίωξη του εκσυγχρονισμού, παραμείνει στραμμένη προς την άφθιτη πηγή της αυθεντικής ανθρωπιστικής γραμματείας, δηλαδή της ελληνικής αρχαιόθεν πνευματικής κληρονομιάς. [...] Παλλάδιο επίσης, πολύτιμο κατ' εξοχήν για την επιβίωση του Ελληνισμού, είναι η ελληνική γλώσσα, η πνευματικώτερη γλώσσα της ανθρωπότητας». Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος, «Ελληνικά – Θέματα Ιστορίας και Πολιτισμού», εκδόσεις Παπαζήση, σελ. 50-51
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)


