Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Έξυπνα δίκτυα (και ανόητο marketing)

Το βασικό μειονέκτημα της αιολικής ενέργειας (τουλάχιστον εγώ το έχω εμπεδώσει), είναι ότι το αιολικό ρεύμα παράγεται μόνο όταν φυσάει, και όχι όταν ανάβεις τον διακόπτη και αυτό, μου λένε οι ειδικοί, δημιουργεί (α) ανάγκη θερμής και ψυχρής εφεδρείας, (β) περιορίζει τον αριθμό των αιολικών σε ένα δίκτυο (για αυτό μάλλον το 20%, (γ) έχει σαν συνέπεια χαμηλή (περίπου 25%) διαθεσιμότητα, (δ) κάνει το αιολικό ρεύμα ασύμφορο παρά μόνο αν σε λαδώνουν, σε εκβιάζουν, ή σε παραμυθιάζουν για να το βάλεις. Επίσης, μπορεί να παράγεις (ακριβό) αιολικό ρεύμα και να το πετάς, αν φυσάει όταν είναι μαύρη νύχτα και όλοι κοιμούνται και δεν έχει νυχτερινά κέντρα, ή εργοστάσια ή περιοχή. Και αυτό επειδή, χοντρικά, το δίκτυο τροφοδοτείται από ισχύ βάσης (που καίει συνέχεια) και ισχύ αιχμής (που την καις μόνο σε ώρες αιχμής).

Όλοι ξέρουμε να προτιμούμε το φτηνό νυχτερινό ρεύμα (ισχύς βάσης) και μας παρακαλάει η ΔΕΗ να μην χαλάμε μεσημεριανό ρεύμα το καλοκαίρι (ισχύ αιχμής). Κι αν τα ξεπεράσουμε τα όρια, κλείνει η ΔΕΗ, ή κάποια ασφάλεια τον διακόπτη για να μην καταστρέψουμε τα πάντα.

Η ιδέα συντονισμού της ζήτησης με τις αντοχές του δικτύου και της παραγωγής είναι σωστή και παλιά είτε είναι με ανθρώπινες παρεμβάσεις και ανθρώπινες επικοινωνίες, είτε είναι με άλλα πιο προηγμένα συστήματα. Και δεν θα με απασχολούσε το θέμα, αλλά οι ίδιοι που πουλάνε αιολικά, πουλάνε και έξυπνα δίκτυα, έξυπνους μετρητές και ένα σωρό κατά τα άλλα άριστες τεχνολογίες που όμως, διαφημίζουν οι ανόητοι, επιτρέπουν περισσότερα αιολικά.


Έχει καταφέρει η αιολική ενέργεια και τα χυδαία παραμύθια που σερβίρει το λόμπυ της να με κάνει επιφυλακτικό ή εχθρικό σε ο,τιδήποτε έχει την λέξη «ανανεώσιμο», «πράσινο» ή «διοξείδιο του άνθρακα». Κάθε αναφορά σε τέτοιες λέξεις, με κάνει και κουμπώνομαι. Συγχαρητήρια κύριοι, φτιάξατε έναν πολέμιο επειδή έχετε άκομψο και φορτικό μάρκετινγκ και δεν με πείθετε, αλλά με αναγκάζετε. Κοινώς, ενώ προσπαθείτε με νύχια και με δόντια να κερδίσετε την αποδοχή του κόσμου, φτιάχνετε καχύποπτους, πολέμιους και, όπως μου είπε και ο τύπος που δεν με πάει, «επαναστάτες». Άκου Υπουργείο και Νόμο Κλιματικής Αλλαγής... Μα για πόσο ηλίθιους μας έχετε; Αλλά αυτό είναι το μειονέκτημα, σε τελευταία ανάλυση, του Γερμανικού μάρκετινγκ. Σε διατάζει τι να κάνεις, “achtung bitte”… Κάκιστο για την αποδοχή του κόσμου, αλλά τον αράπη σαν τον πλένεις...


Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε 2-3 βασικά για τα έξυπνα δίκτυα βρήκα ένα καλούτσικο εισαγωγικό έντυπο του DOE (Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ), δυστυχώς στα Αγγλικά, τουλάχιστον μην πει κανείς ότι έμαθα ότι αγοράζουν …έξυπνους μετρητές και έγινα και εγώ πλασιέ. Θα το διαβάσω και εγώ. Οι Αμερικανοί έχουν μάθει το Πράσινο Ποίημα, και το DOE, αλλά το DOE ασχολείται με κάθε μορφή ενέργειας, και αυτά που λέει είναι λιγότερο προσβλητικά στην νοημοσύνη από τις μπροσούρες του ΥΠΕΚΑ, της Siemens, ή της ΕΛΕΤΑΕΝ (τους μπερδεύω αυτούς τους τρεις… θα έπρεπε βρε παιδιά να δώσετε σε ένα γραφείο να διαφοροποιήσετε λίγο το στυλ… υπάρχει και διαδίκτυο, βλέπουμε...)


Εεε... είπαμε ήπιο marketing από το DOE. Αλλά και εκεί, όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, σιέλ χρώμα σε λαδί φόντο θα βρεις... Αυτή η πέτρα αναφερόταν σε συνεργασία με εταιρία του Τέξας. Αλλά ουδέν κακόν αμιγές καλού, ή όπως λένε οι Αμερικάνοι, silver lining in the cloud:


Και κάτω από την πέτρα με τα σιέλ χρώματα σε λαδί φόντο, η κακή για αυτούς και καλή για εμάς είδηση... Η Χώρα από όπου Έρχεται ο Ήλιος ...δεν θέλει. Ο τίτλος της ανάρτησης θα έπρεπε να είναι Banzai!, αλλά δεν θέλω να νομίσετε ότι έχω ...ενθουσιαστεί με κάτι. Άσε που δεν τέλειωσε ακόμη...
http://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/12/marketing.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου