Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Στην εποχή μας υπάρχει μεγάλη σύγχυση όσον αφορά την πολιτική. Για τους παλιούς, πολιτικός είναι ο πολιτισμένος και πολιτική είναι η πολιτισμένη ζωή.
Αυτό το νόημα έδιναν στον πολιτικό και στην πολιτική οι παλιοί, γιατί ήταν δεμένοι με την πίστη, την πατρίδα και την οικογένεια.
Οι παλιοί που είχαν αυτές τις αντιλήψεις ονομάζονται στην εποχή μας υποτιμητικά «μικροαστοί», επειδή δεν ενθουσιάζονταν με τις μεγάλες γενικές ιδέες περί διεθνισμού κ.α..
Τώρα ο πολιτικός κόσμος άλλαξε. Όλα τα πολιτικά κόμματα από τα πιο αριστερά μέχρι τα λεγόμενα δεξιά ανταγωνίζονται ποιο θα φανεί πιο αριστερό απ΄ το άλλο, με αποτέλεσμα, στην πράξη, να μην διακρίνονται σε τίποτα το ένα κόμμα από το άλλο. Παράδειγμα, όλα τα κόμματα ψηφίζουν τις αυξήσεις των αποδοχών των βουλευτών. Καμία διαφωνία. Κανένα κόμμα δεν είναι διαφορετικό απ΄ το άλλο. Κι αν δεν είναι διαφορετικοί γι’ αυτό που τους ενδιαφέρει άμεσα, για ποιο πράγμα θα είναι διαφορετικοί;
Θα μου πείτε, που βρίσκεις το κακό, αν άλλαξε ο πολιτικός κόσμος; Κανένα κακό, αν δεν υπήρχε η διπλωματία. Παλιά υπήρχε η αγάπη, γιατί δεν υπήρχε διπλωματία. Υπήρχαν οι πατριώτες. Για να υπάρχει δικαιοσύνη για τους πολίτες, έβαλαν εγγύηση της τήρησης του Συντάγματος, την αγάπη. Θα σεβαστούν την πατρίδα, σκέφτονταν. Τώρα δεν υπάρχει αγάπη, γιατί υπάρχει διπλωματία. Οι γονείς διαστρέφουν την αγάπη των παιδιών τους.
Για τον πολίτη όλοι οι πολιτικοί είναι διπλωμάτες, γιατί η πολιτική είναι διπλωματία. Η διπλωματία ενδιαφέρεται για τη δύναμη, παρά για το ήθος. Δεν διακρίνει ποιος είναι ο σωστός και ποιος δεν είναι, όπως δεν διακρίνει ποιος είναι του υποκόσμου και ποιος δεν είναι, γιατί ο υπόκοσμος έγινε μεγαλομέτοχος και η διπλωματία ενδιαφέρεται για τη δύναμη.
Ο Κέβης, Θηβαίος φιλόσοφος (5ος αιώνας π.χ.) ήταν μαθητής του Σωκράτη. Ο Κέβης, γράφει ο Ξενοφών στα απομνημονεύματά του, ήταν ένας απ΄ τους μαθητές που πλησίαζαν το Σωκράτη για να γίνουν χρηστοί άνδρες και καλοί πολίτες και όχι για να αποκτήσουν την τέχνη του ρήτορα. για χρηματισμό!
moschoblog.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου